30. Septembra 2020.

Veliki iskorak naprijed, debitovala nova generacija Dacie

Big Portal

Dacia je početkom septembra predstavila dizajn nove, treće generacije tria Sandero-Logan-Stepway, a sada smo u prilici da vidimo u kojoj mjeri je ovaj proizvođač unaprijedio unutrašnjost vozila, ali i da saznamo prve tehničke detalja tri potkompaktna modela.

Kao što je poznato, nova generacija Dacia vozila postavljena je na modernu CMF mehaničku platformu Renault grupacije, što je omogućilo ugradnju novih motora i prenosinih sistema.

Osim toga, Rumuni su značajno unaprijedili i dizajn, kako spoljanjosti, tako i putničke kabine.

Ovom prilikom, predstavljeni su Sandero, Logan i atraktivni Sandero Stepway, a Dacia nije spomenula karavan verziju Logan MCV.

To znači da je karavan ili ukinut ili će biti predstavljen kasnije.

Krenimo od standardnog Sandera, koji je najpopularniji model u Evropi od ova tri automobila.

Osim dinamičnije pojave na putu zahvaljujući novom dizajnu i za 10 mm nižoj karoseriji, Sandero poseduje i šire blatobrane i zakošeniji vjetrobran od prethodnika.

Njegova “kros” varijanta Stepway ima za 41 mm veće odstojanje od tla i, kao i do sada, krovne šine, kao i zaštitne dodatke da donjim dijelovima karoserije (lukovima oko točkova, pragovima, branicima…).

Takođe ima zaštitne elemente ispod prednjeg i zadnjeg branika.

Što se Logana tiče, ova mala limuzina je sada duža za 36 mm u poređenju sa odlazećim modelom, a dodatni centimetri su dobijeni zahvaljujući većem međuosovinskom rastojanju.

Logan dijeli isti dizajnerski jezik sa preostala dva hečbek modela, sa karakterističnim LED svetlima napred i pozadi.

Fotografije putničke kabine pokazuju da je Dacia napravila veliki korak napred i kada je riječ o dizajnu enterijera.

Komandna tabla izgleda skladnije, a čini se da su poboljšani i ergonomija i materijali u kabini.

Jedno od značajnijih unapređenja je novi multimedijalni sistem sa velikim ekranom (u najskupljoj verziji je dijagonale 8 inča), koji se nalazi na vrhu centralne konzole.

Uočljiv je i novi dizajn sjedišta i multifunkcionalnog volana, kao i klasične, analogne instrument table, a tu su i nove komande digitalne “klime”.

Novi su i otvori za ventilaciju, kao i električna “ručna” kočnica.

Povećan je i prtljažni prostor, pa tako zapremina gepeka u Loganu iznosi 528 litara, a u Sanderu 328 litara.

Rumunski proizvođač navodi da je zahvaljujući novoj CMF mehaničkoj platformi poboljšana pasivna bezbjednost, ali i omogućena ugradnja brojnih savremenih sistema aktivne bezbjednosti.

Među njima je AEB (Emergency Brake Assist), kao i eCall sistem za automatsko pozivanje pomoći u slučaju nesreće.

Tu su i razni sistemi asistencije vozaču, kao što je upozorenje na vozilo u mrtvom uglu, pomoć pri parkiranju i pomoć pri polasku na uzbrdici.

(B92)

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare