Broj prevara koje uključuju poklanjanje kriptovaluta se od početka 2022. godine uvećao pet puta, a zbog deepfake strategije zahvaljujući kojoj prevaranti uspešno imitiraju poznate ličnosti (Elon Musk, Garlinghouse, Michael J. Saylor, Cathie Wood). Žrtvama se prikazuju reklame za nagradne igre koje izgledaju uverljivo, pa je mnogo onih koji poveruju da kriptovalute poklanjaju prave slavne ličnosti.
Bezbednosni eksperti su od početka godine otkrili preko dve hiljade domena koji su registrovani za sprovođenje ovakvih prevara. Svaki od sajtova u proseku ima oko 15 hiljada posetilaca, što znači da su prevare stigle do otprilike 30 miliona korisnika.
U promociji ovih prevara ključnu ulogu igraju i video servisi – na prvom mestu je YouTube, a prati ga Twitch. Korisnicima se preporučuje da budu obazrivi, da ne dele svoje podatke i da ne veruju u svaku nagradnu igru. Kada neka ponuda izgleda previše dobro da bi bila stvarna, obično to i jeste.
Izvor: Bleeping Computer / PCPress