JAPANSKI gigant uvek ide korak daljlje ispred konkurencije i kada je hibridna tehnologija u pitanju.Tako je, sjajni “tojota RAV4 hibrid” dobio i verziju sa mogućnošću napajanja baterija sa spoljnog ivora: “plag – in”.
Od lansiranja na tržište kao prvog svetskog sportsko-rekreativnog (“lifestyle”) SUV vozila 1994. godine,” tojota RAV4” je konstantno evoluirao u skladu s potrebama i zahtevima kupaca koji su se vremenom menjali u pogledu kvaliteta, stila, performansi i raznolikosti – čime je osigurana njegova pozicija kao jednog od najprodavanijih vozila na svetu, kaže se u saopštenju “Tojote” dostavljenog “Novostima”.
Oslanjajući se na uspeh modela” RAV”4 kao pionira hibridnog pogona među SUV vozilima, Tojota je sada prioširila beneficije tehnologije predstavljanjem novog “RAV4 Plug-in Hybrid”, nove perjanice u svojoj ponudi hibrida koja će biti ne samo najsnažnije, već i najekonomičnije i ekološki najpodobnije vozilo u klasi, ztvrde u ovoj kompaniji.
Ova prva hibridno-električna verzija modela “RAV4” nastavlja više od 20 godina liderstva “Tojote” u tehnologiji hibridnog pogona. “RAV4 plag-in hibrid” nalazi se na vrhu game nove (pete) generacije najpopularnijeg “Tojotinog” SUV, modela koji je reafirmisao svoj istorijski status kao jedno od najpopularnijih sportsko-rekreativnih vozila u Evropi, uz više od 120.000 porudžbina od prvog puštanja u prodaju početkom 2019, uključujući više od 105.000 hibrida (zapadna Evropa).
“RAV4 Plug-in Hybrid” klijentima će ponuditi najbolje moguće rešenje obećavaju u “Tojoti” . To podrazumeva našu najnoviju tehnologiju hibridno-električnih vozila, uz veću snagu i bolju dinamiku vožnje, kao i originalnu sposobnost čisto električne vožnje, bez potrebe za razmišljanjem o broju pređenih kilometara ili stajanjem da biste napunili akumulator u okviru dnevnih potreba u gradskim uslovima vožnje.
S punom sistemskom izlaznom snagom od 306 KS ovo vozilo ima potencijal da razvije ubrzanje iz stanja mirovanja do 100 km/h za samo 6,2 sekunde. “Tojotina” prehomologacija, podaci o WLTP standardu indikuju da je emisija CO2 manja od 30 g/km.
Vozilo je takođe opremljeno kao standardno, uz “Toyotin AWD”-i inteligentni električni sistem pogona na sve točkove. Toyota je posebno poboljšala performanse koje električna snaga može da ispuni u cilju značajnog povećanja izlazne snage u poređenju sa standardnim “RAV4 hibrid”. Razvijena je nova litijum-jonska baterija velikog kapaciteta i dodat poboljšan konverter snage jedinici za kontrolu snage hibridnog sistema. 2,5-litarski “Hybrid Dynamic Force” benzinski motor je baziran na jedinici koja se nalazi u standardnom “RAV4 Hybrid”, uz poboljšanja u cilju ispunjenja zahteva električno-hibridnog sistema, kada se radi o performansama.
Rezultat nije samo munjevito ubrzanje iz mesta: RAV4 Plug-in Hybrid postiže veću autonomiju u modu električnog vozila, uz nula potrošnje benzina i emisije gasova. Sa četiri moda vožnje na raspolaganju, vozač može jednostavno da bira između hibridne do potpuno električne vožnje. Ovaj novi električni mod omogućava “RAV4 plag-in hibrid” da pređe više od 60 km samo na električni pogon . Osim toga, može da dostigne brzinu na struju do 135 km/h.Iako litijum-jonska baterija ima veći kapacitet od nikl-metal baterijske jedinice u “RAV4 Hybrid”, njene kompaktne dimenzije omogućavaju joj instalaciju u potpunosti ispod poda vozila. Uz minimalno zauzimanje prostora za prtljag, zapremina prtljažnika je velikodušnih 514 litara.
“Tojota” je usvojila sistem klima-uređaja baziran na toplotnoj pumpi, predstavljen kao prvi u svetu u okviru “Prius Plug-in Hybrid” druge generacije, prilagodivši ga posebno za upotrebu u novim SUV vozilima, koristeći cirkulaciju vruće vode – istu kao kod “RAV4 Hybrid”. Ovaj sistem je daleko efikasniji od zagrevanja toplotom motora ili električnih grejača velike snage, koji upijaju toplotu iz vazduha spolja da ugreju kabinu.
Stilski detalji spoljašnjosti i kabine demonstriraju prefinjeniji sportski izgled za SUV vozilo srednje veličine. Napred se nalazi tamna oplata za rešetku i proširenja okvira i svetala, zajedno s novim metalik finišom na donjem delu branika, koji naglašava širinu i snagu u stavu vozila. Novi 18 i 19-inčni dizajn točkova kombinuje kontrast svetlih, sivih ili crnih finiša s “metalnom” završnicom dekoracije ispod ekrana, pozadi, i crne platforme ispod. U kabini fokus je na novom dizajnu presvlaka, sa sportskim osećajem, rebrastim šarama s kontrastnim crvenim detaljima. Sedišta presvučena crnom kožom takođe su dostupna, s jarko crvenim trakastim detaljima. Centralna konzola poseduje multimedijalni displej dijagonale od devet inča, osetljiv na dodir – najveći u bilo kom RAV4 modelu – za jasnu i laku kontrolu funkcija za zabavu, informisanje i povezivanje.
Karakteristike premijum opreme Karakteristike opreme odražavaju status lidera, koji “RAV4 Plug-in Hybrid” ima. Prema nivou opreme, opcije će uključivati 19-inčne alu naplatke, prednja i zadnja sedišta sa grejanjem, utičnicu u kabini napona 230V, dvotonsku završnicu spoljašnjosti, elektro pokretna vrata prtljažnika s hands-free senzorom, panoramski krov, head-up displej, audio sistem s displejom dijagonale devet inča i najnoviji “Tojota” multimedijalni paket sa Apple CarPlay i Android Auto integracijom za pametne telefone.
Novi “RAV4 Plug-in Hybrid” biće predstavljen tokom druge polovine 2020. godine.