Uvedene nove oznake na automobilskim gumama u EU - BIGportal.ba
Auto-moto Ostalo

Uvedene nove oznake na automobilskim gumama u EU

Od 2012. godine automobilske gume u prodavnicama guma moraju da budu obilježene, slično kao na mašinama za pranje veša ili frižiderima u prodavnicama elektronike.

Ova oznaka ima za cilj da omogući kupcima pneumatika da procene pojedinačne karakteristike dotičnih guma ili da uporede različite modele guma na tri kriterijuma: otpor kotrljanja, svojstva kočenja na mokrom i buku.

Prva oznaka za gume u EU sadržala je ove tri informacije. Međutim, stari propis EU je od tada zamenjen Uredbom EU 2020/740, koja pruža dodatne informacije o prijanjanju na snegu i (za skandinavsko tržište) prijanjanju na ledu na novoj standardnoj nalepnici sa simbolima, piše Nemački autoklub (ADAC). ), a prenosi HAK Revija.

Samo za gume koje su ušle na tržište posle 1. maja 2021.

Nova regulativa se odnosi samo na gume za automobile, kamione ili autobuse koje su došle na tržište posle 1. maja 2021. godine, odnosno imaju DOT 1821 (18. kalendarska nedelja 2021.) ili više na bočnoj strani gume. S obzirom na to da ne postoji obaveza preimenovanja guma koje su stavljene na tržište pre 1. maja 2021. godine, obe oznake se mogu naći jedna pored druge u prodavnicama.

Za razliku od opsežnog testiranja pneumatika koje su sproveli Evropski autoklubovi i HAK, testovi na etiketi uzimaju u obzir samo osnovna svojstva pneumatika kao što su otpor kotrljanja (potrošnja goriva i energetska efikasnost), prianjanje na mokrom i spoljašnja buka kotrljanja. Dodat je i kriterijum prianjanja na snegu i ledu.

Uvodi se i QR kod

Pored centralnih displeja efikasnosti goriva i energije (levo), prianjanja na mokrom (desno) i spoljašnje buke kotrljanja (dole levo), jedna od najvažnijih inovacija u novoj EU etiketi je QR kod u gornjem desnom uglu.

Ako ovo skenirate svojim pametnim telefonom, dobićete direktan pristup detaljnim informacijama o gumama koje proizvođač čuva u bazi podataka Evropske energetske etikete (EPREL). Naziv proizvođača, tačan broj artikla gume, dimenzija sa indeksom brzine i opterećenja i klasa pneumatika (npr. C1 za automobile, mobilne kućice, autobuse) upotpunjuju informacije.

Dva simbola su dodata u donjem desnom uglu za zimske i celosezonske gume. Označavanje sa poznatim alpskim simbolom potvrđuje usaglašenost sa minimalnim zahtevima za zimske drumske gume, koji su definisani u skladu sa UNECE-R 117.

Alpski simbol takođe mora biti utisnut na bočnoj strani gume ili mora postojati sertifikat proizvođača. Novi simbol sa stilizovanim planinskim vencem u trouglu označava prianjanje na ledu i prvenstveno se koristi za specijalne zimske gume u skandinavskom regionu.

Oznake energetske efikasnosti guma

Otpor kotrljanja, odnosno potrošnja goriva i energetska efikasnost guma podeljeni su u klase od A do E. Razlika između najboljih A i E guma je oko 0,5 l/100 km, odnosno oko 7,5 odsto u potrošnji goriva. Pošto većina guma na tržištu danas spada u B i C klasu, stvarni potencijal za uštedu goriva je mnogo manji nego što sugeriše ovih pet slova.

Da bi se opisao učinak kočenja pneumatika na mokrom, meri se put kočenja ili maksimalni koeficijent trenja između gume i puta i upoređuje se sa vrednostima referentne gume. Iz ovoga se izračunava koeficijent prianjanja na mokrom i deli na klase od A do E.

Ako je automobil opremljen gumama klase A, u poređenju sa gumama klase E, put kočenja se može smanjiti za do 18 metara u slučaju zaustavljanja u nuždi od 80 km/h na putu sa prosečnim prianjanjem.

Kao i kod stare oznake, spoljna buka pneumatika je navedena u decibelima. Međutim, dok je buka ranije bila klasifikovana dodavanjem ili izostavljanjem jednog od tri zvučna talasa u odnosu na važeće homologacione vrednosti, nova oznaka EU sada koristi slova.

Nijedna guma nema oznaku C jer prelazi dozvoljenu granicu i stoga ne bi bila prihvatljiva za homologaciju. Inače, granične vrednosti buke nisu iste za sve automobilske gume i zavise od odgovarajuće klasifikacije (C1 do C3), širine gume i tipa gume. Zbog toga različite kombinacije slovnih klasifikacija i nivoa buke mogu proizaći iz različitih guma.

Gume označene alpskim simbolom moraju imati određeni kapacitet kočenja ili prianjanja na nabijenom snegu u poređenju sa standardizovanim referentnim pneumatikom radi poređenja, piše IndexHR.

Trouglasti simbol sa siluetom planine potvrđuje određeno minimalno prianjanje na ledu za zimske pneumatike putničkih automobila koji su, zahvaljujući svojim specijalnim gumenim smešama (mekanim smešama), specijalno dizajnirani za upotrebu na zaleđenim putevima u severnoj Evropi. Ove gume generalno nisu namenjene za upotrebu van severne Evrope.

Od 2012. godine automobilske gume u prodavnicama guma moraju da budu obeležene, slično kao na mašinama za pranje veša ili frižiderima u prodavnicama elektronike.https://330efacc17a89078751fca68098bf5c2.safeframe.googlesyndication.com/safeframe/1-0-40/html/container.html

Ova oznaka ima za cilj da omogući kupcima pneumatika da procene pojedinačne karakteristike dotičnih guma ili da uporede različite modele guma na tri kriterijuma: otpor kotrljanja, svojstva kočenja na mokrom i buku.

Prva oznaka za gume u EU sadržala je ove tri informacije. Međutim, stari propis EU je od tada zamenjen Uredbom EU 2020/740, koja pruža dodatne informacije o prijanjanju na snegu i (za skandinavsko tržište) prijanjanju na ledu na novoj standardnoj nalepnici sa simbolima, piše Nemački autoklub (ADAC). ), a prenosi HAK Revija.

Samo za gume koje su ušle na tržište posle 1. maja 2021.

Nova regulativa se odnosi samo na gume za automobile, kamione ili autobuse koje su došle na tržište posle 1. maja 2021. godine, odnosno imaju DOT 1821 (18. kalendarska nedelja 2021.) ili više na bočnoj strani gume. S obzirom na to da ne postoji obaveza preimenovanja guma koje su stavljene na tržište pre 1. maja 2021. godine, obe oznake se mogu naći jedna pored druge u prodavnicama.

Za razliku od opsežnog testiranja pneumatika koje su sproveli Evropski autoklubovi i HAK, testovi na etiketi uzimaju u obzir samo osnovna svojstva pneumatika kao što su otpor kotrljanja (potrošnja goriva i energetska efikasnost), prianjanje na mokrom i spoljašnja buka kotrljanja. Dodat je i kriterijum prianjanja na snegu i ledu.

Uvodi se i QR kod

Pored centralnih displeja efikasnosti goriva i energije (levo), prianjanja na mokrom (desno) i spoljašnje buke kotrljanja (dole levo), jedna od najvažnijih inovacija u novoj EU etiketi je QR kod u gornjem desnom uglu.

Ako ovo skenirate svojim pametnim telefonom, dobićete direktan pristup detaljnim informacijama o gumama koje proizvođač čuva u bazi podataka Evropske energetske etikete (EPREL). Naziv proizvođača, tačan broj artikla gume, dimenzija sa indeksom brzine i opterećenja i klasa pneumatika (npr. C1 za automobile, mobilne kućice, autobuse) upotpunjuju informacije.

Dva simbola su dodata u donjem desnom uglu za zimske i celosezonske gume. Označavanje sa poznatim alpskim simbolom potvrđuje usaglašenost sa minimalnim zahtevima za zimske drumske gume, koji su definisani u skladu sa UNECE-R 117.

Alpski simbol takođe mora biti utisnut na bočnoj strani gume ili mora postojati sertifikat proizvođača. Novi simbol sa stilizovanim planinskim vencem u trouglu označava prianjanje na ledu i prvenstveno se koristi za specijalne zimske gume u skandinavskom regionu.

Oznake energetske efikasnosti guma

Otpor kotrljanja, odnosno potrošnja goriva i energetska efikasnost guma podeljeni su u klase od A do E. Razlika između najboljih A i E guma je oko 0,5 l/100 km, odnosno oko 7,5 odsto u potrošnji goriva. Pošto većina guma na tržištu danas spada u B i C klasu, stvarni potencijal za uštedu goriva je mnogo manji nego što sugeriše ovih pet slova.

Da bi se opisao učinak kočenja pneumatika na mokrom, meri se put kočenja ili maksimalni koeficijent trenja između gume i puta i upoređuje se sa vrednostima referentne gume. Iz ovoga se izračunava koeficijent prianjanja na mokrom i deli na klase od A do E.

Ako je automobil opremljen gumama klase A, u poređenju sa gumama klase E, put kočenja se može smanjiti za do 18 metara u slučaju zaustavljanja u nuždi od 80 km/h na putu sa prosečnim prianjanjem.

Kao i kod stare oznake, spoljna buka pneumatika je navedena u decibelima. Međutim, dok je buka ranije bila klasifikovana dodavanjem ili izostavljanjem jednog od tri zvučna talasa u odnosu na važeće homologacione vrednosti, nova oznaka EU sada koristi slova.

Nijedna guma nema oznaku C jer prelazi dozvoljenu granicu i stoga ne bi bila prihvatljiva za homologaciju. Inače, granične vrednosti buke nisu iste za sve automobilske gume i zavise od odgovarajuće klasifikacije (C1 do C3), širine gume i tipa gume. Zbog toga različite kombinacije slovnih klasifikacija i nivoa buke mogu proizaći iz različitih guma.

Gume označene alpskim simbolom moraju imati određeni kapacitet kočenja ili prianjanja na nabijenom snegu u poređenju sa standardizovanim referentnim pneumatikom radi poređenja, piše IndexHR.

Trouglasti simbol sa siluetom planine potvrđuje određeno minimalno prianjanje na ledu za zimske pneumatike putničkih automobila koji su, zahvaljujući svojim specijalnim gumenim smešama (mekanim smešama), specijalno dizajnirani za upotrebu na zaleđenim putevima u severnoj Evropi. Ove gume generalno nisu namenjene za upotrebu van severne Evrope.

Klasifikacije su verifikovane od strane nezavisnih instituta

Pošto gume stavljene na tržište pre 1. maja 2021. mogu da zadrže svoju oznaku, obe oznake se mogu naći jedna pored druge u prodavnici guma još dugo. Starija oznaka pneumatika razlikuje se od nove EU oznake pre svega po klasama performansi (klase su pooštrene sa novijom oznakom), nedostatku informacija o zimskim svojstvima i prikazu zvučnog talasa spoljašnje buke.

Ispitivanja koja prethode klasifikaciji sprovodi industrija guma prema precizno definisanim procedurama. Ovako proizvođač klasifikuje svoje proizvode. Iz tog razloga, planirano je da klasifikacije verifikuju nezavisni instituti.

Prodavci guma moraju staviti oznaku EU na gume koje su izložene ili negde blizu njih. Za gume koje nisu prikazane, informacije na etiketi gume moraju biti dostupne kupcu na neki drugi način. Ipak, najvažnija pomoć u donošenju odluka i dalje bi trebalo da bude testiranje guma evropskih autoklubova i HAK-a, jer se ovde proverava mnogo više kriterijuma, od kojih su mnogi i bezbednost.

Ako gume nisu testirane, informacije koje se nalaze na etiketi guma biće pouzdan vodič koji svakako treba koristiti. Naročito kada su u pitanju svojstva kočenja na mokrim površinama koja su kritična za bezbednost, trebalo bi izabrati gume klase C ili bolje.

Danas.rs

Danas objavljeno

Gde je sada Teslin Roadster koji je lansiran u svemir prije pet godina

Vanja A

Šta nam to sprema Renault Nissan

Vanja A

Range Rover SV Lansdowne Edition je “ekskluziva” koja košta 250.000 funti

Zeljka

Ostavite komentar