BMW je nudio “peticu” E34 u verziji M5, Mercedes je u saradnji s Porscheom napravio 500E, a Opel je u saradnji s Lotusom napravio neverovatni Carlton. Ali postoji jedna limuzina koja često ostane zaboravljena, a moglo bi se reći da je najuzbudljivija od svih navedenih, piše Jutarnji.hr. Reč je o čuvenoj Lanciji Themi 8.32.
Italijanska Lancia je sredinom 1980-ih odlučila da ponudi svojim kupcima najsnažniju verziju Theme do tada, a pri tome su joj pomogli Ferrari i Ducati. U veliku limuzinu s prednjim pogonom je ugrađen 2,9 litarski Ferrarijev motor V8 s 32 ventila. Isti takav motor je ugrađivan u Ferrari 308 i Mondial Quattrovalvole, a upravo je prema njemu Thema dobila i ime 8.32.
Osim je što je motor prilagođen za ovu limuzinu, dodati su i ABS, veći diskovi, novi ZF-ov Servotronic, Boschev sistem ubrizgavanja goriva KE3 Jetronic i uvlačiv zadnji spojler.
Snažni Ferrarijev motor V8 bez katalizatora razvija 215 konjskih snaga i 285 Nm obrtnog momenta, što je dovoljno da Themu lansira do ‘stotke’ za samo 6,8 sekundi. Takođe, 8.32 može da postigne maksimalnu brzinu od čak 240 km/h. Takve karakteristike su u to vreme bile neverovatne, a i danas bi svakome izvukle osmeh na lice.
Ali Thema je bila i puno više od same snage. Bio je to vrlo luksuzan automobil s unutrašnjošću obogaćenom drvom i kvalitetnom kožom, a sve je okruženo s dosta elektronike za to vreme. Možda najzanimljiviji je i elektronski kontrolisano oslanjanje koje se prilagođavalo svim uslovima na putu pa je tako putnicima omogućilo vrlo udobnu, ali i sportsku vožnju po potrebi. Prema zamisli šefova, kad je 1986. godine na sajmu u Torinu predstavljena, Lancia Thema 8.32 nije predstavljala “top gun” Lanciju, već luksuznu Ferrari limuzinu kao alternativu nemačkim limuzinama, stvorenu za italijanske poslovne ljude, vlasnike Ferrarija koji nisu mogli na sastanke u brzom dvosedu.
Jedan takav primerak iz 1991. godine u redizajniranoj verziji, 26. marta će na aukciji na izložbi Techno-Classica u Esenu ponuditi kuća RM Sotheby's. Reč jeo primerku u tamno crvenoj boji s bež kožnim enterijerom koji je dve godine služio kao izložbeni primerak širom Nemačke, a nakon toga je prodat jednoj porodici koja ju je čuvala do 2011. godine.
Do danas je ovaj primerak promenio je još dva vlasnika, a u svojoj istoriji je napravio tek 88.000 kilometara. Stručnjaci tvrde da je s obzirom na izuzetno očuvano stanje upravo ova Thema jedna od najboljih primeraka koji se danas može pronaći. Za sada o ceni još nema reči, ali da će biti paprena, nema sumnje…
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: RM Sotheby's