Nejasna je granica između poslovnog i privatnog života. Ne samo zbog toga što šefovi ponekad šalju e-mailove i poruke i nakon što se smena završi, već i zato što zaposleni provode previše vremena na mobilnom telefonu u radno vreme.
“To vodi nižoj produktivnosti”, rekao je profesor psihologije Kristijan Montag koji istražuje to pitanje na Univerzitetu Ulm u Nemačkoj.
“Zbog stalnih prekida znatno se smanjilo efektivno radno vreme”, kaže Montag.
Ljudi u proseku provedu oko dva i po sata dnevno na svojim pametnim telefonima.
“Većinu vremena su na Fejsbuku, Instagramu i drugim društvenim mrežama”, rekao je Montag.
Pokreće ih strah da će nešto propustiti. Kako bi se sprečila pojava tog straha, mogu se postaviti vremenska ograničenja za upotrebu pametnog telefona u kancelariji.
Savetnica za poslovno upravljanje Gabriela Ties preporučila je da se privatni e-mailovi i poruke proveravaju samo u određeno vreme dana, na primer ujutro pa opet poslepodne.
Trebalo bi odmah odgovoriti samo na one poruke koje su hitne, inače odgovorite na njih kasnije, kaže Ties.
Preporučuje i isključivanje obaveštenja na mobilnim telefonima dok ste na poslu. Mobilni je najbolje spakovati u džep ili torbu i ugasiti ga, ako je to moguće.
Osobe s kojima poslovno komunicirate možete pitati da “primarno komunicirate preko poslovne linije ili e-maila”, kaže Ties.
Ona dodaje da ni zaposleni ne bi trebalo da šalju poruke dok su na poslu, a porodica i prijatelji treba da ih kontaktiraju samo ako je nešto hitno.
Izvor: B92, Hina, N1