Pokušaćemo da rešimo ovaj problem za trenutak. Danas se vraćamo na vekovni rat vozača.
Dakle, kada zaustavite auto na mestu, prvo ga ubacite ili je bolje da povučete ručnu kočnicu? I u stvari, na samom početku možemo reći da je… jednako dobro rešenje da ubacite prvu i povučete ručnu kočnicu.
A to samo pokazuje koliko rešavanje ovog spora može biti komplikovano. Pogotovo što konkretan odgovor na pitanje postavljeno u naslovu zaista mnogo zavisi od vozača.
Ubacite u prvu. Ovo je dodatna sigurnost:
Pa hajde da prvo uzmemo menjač. Prvo, vredi napomenuti da nema razloga zašto bi vozač trebao ostaviti automobil u praznom hodu. Zaključavanje menjača promenom stepena prenosa je dodatna zaštita – u situaciji kada bi ručna kočnica bila otpuštena. Ovo ni na koji način ne opterećuje prenos i ne izlaže ga kvaru.
Ukratko, uvek vredi prestati sa valjanjem. Bez obzira da li automobil stoji na ravnoj ili kosoj površini. Prebacivanje u brzinu je posebno važno za starije automobile, odnosno one kod kojih je rizik od otpuštanja parkirne kočnice i prevrtanja vozila posebno visok.
Ručna kočnica u mirovanju: povući ili ne?
Ručna kočnica takođe vredi povući. A za to postoje dva razloga. Pre svega, ako je vozilo imobilisano sa menjačem, i dalje se teško kreće. Opseg kretanja je bukvalno nekoliko inča, ali se uvek dešava. ručna kočnica će zaustaviti vozilo tačno tamo gde se trenutno nalazi. Kada se kočnica ne koristi, korozivni procesi napreduju brže.
Kada je bolje izostaviti priručnik?
Ručnu kočnicu treba izostaviti uglavnom kada je automobil, na primer, star nekoliko godina i vozač se plaši da će se ručna kočnica zamrznuti kada se parkira zimi. Osim toga, rešenje nije najbolje kada se stariji automobil ostavi da stoji duže vreme. Zatezanje parkirne kočnice takođe gubi smisao kada ručna kočnica radi labavo u automobilu i de facto ne radi. Tada je, međutim, neophodna intervencija mehaničara.
Zaključak
Kada ste parkirani, uvek je najbolje da uključite prvu brzinu, ali je dobro uzeti u obzir ručnu kočnicu. U ovom trenutku, međutim, vredi zapamtiti da u modernim automobilima ručno povlačenje kočnice polako prestaje da bude opcija. Električno upravljane zadnje kočnice se automatski aktivira čim vozač ugasi motor.
B92.