Ruska osiguravajuća kompanija Ingosstrah obavestila je svoje klijente da će se od sada delovi oštećeni u saobraćajnoj nezgodi češće vraćati kupcima popravljeni, umesto da budu zamenjeni novima, prenosi Gazeta.ru.
“Što se tiče trenutne situacije, postigli smo dogovor sa većinom dilera da prvenstveno popravljamo oštećene delove umesto da ih menjamo, uz zadržavanje garancije za sve radove”, navodi se u pismu koje su dobili klijenti osiguravajućeg društva.
Ovakav pristup naglo umanjuje značaj kasko osiguranja kao sredstva zaštite automobila od posledica udesa, uvereni su stručnjaci.
“Popravka oštećenih elemenata karoserije sa odgovarajućom garancijom bila je dostupna i ranije, ali u nekim slučajevima nije bilo ekonomske isplativosti takvih popravki”, rekao je Vitalij Knjaginičev, šef maloprodajnog menadžmenta Ingosstraha.
Trenutno je cena rezervnih delova kod tamošnjih distributera automobila porasla za 30-50%, a mnogi delovi su postali nedostupni zbog embarga ili logističkih poremećaja.
“Razgovaraćemo sa kupcima šta im je sada važnije – popraviti vozilo i vratiti ga na put što je pre moguće ili sačekati kupovinu originalnih rezervnih delova”, rekao je Igor Ivanov, zamenik generalnog direktora kompanije RESO-Garantia.
On je dodao da će, ukoliko trgovci budu voljni da poprave deo umesto zamene, što će u ovoj situaciji značajno ubrzati popravku automobila, ponuditi ovu opciju svojim osiguranicima.
Prema Vitaliju Knjaginičevu iz Ingosstraka, ako se vlasnik automobila ne slaže sa popravkom dela, on ima pravo ili da potpiše sporazum o produženju popravke za vreme koje protekne do isporuke dela, ili da uzme naknadu u gotovini.
U novim okolnostima, isporuka rezervnih delova kasni. Ako je pre 2-3 meseca narudžbina iz EU stizala u skladište ruskih distributera u roku od 10-15 dana, danas rok isporuke može biti 50 ili 60 dana, a uz to ne postoji garancija da će deo uopšte biti isporučen.
Samo u martu cene rezervnih delova za popularne auto-brendove porasle su za više od 20 odsto. Za takve automobile rezervni delovi se i dalje nalaze u magacinima uvoznika, dok su za ekskluzivnije, rokovi isporuke produženi iz očiglednih razloga.
Sa druge strane, predstavnik vozača ne prihvata argumente osiguravača, jer sa ovakvim pristupom dodatno i skupo osiguranje nema smisla – da se vlasniku obezbedi “krpljenje” automobila umesto kvalitetne popravke u slučaju nezgode, rekao je Anton Šaparin, potpredsednik Nacionalne automobilske unije.
“Kasko apsolutno gubi na značaju, jer je potpuno neshvatljivo zašto bi neko prilikom popravke karoserije trebalo da dobije nekoliko kilograma gita na automobilu”.
Uz to, dodaje, kasko osiguranje uglavnom pokriva nove automobile, od kojih mnogi imaju aluminijumske delove koji se ne mogu tek tako zakrpiti.
Za očekivati je da će mnogi slučajevi ovakvih “popravki” svoj epilog dobiti na sudu.