8. Augusta 2019.

U Rusiji je jeftinije voziti se taksijem nego svojim autom! Kako to?

Big Portal

Jedan od razloga je u tome što ruski taksisti voze po damping cijenama. Mogu to sebi da „priušte“.

U Rusiji je taksi jeftiniji nego korišćenje sopstvenog automobila. Do takvog zaključka je došla britanska banka HSBC u svom istraživanju. Prema proračunima ove banke, u narednih deset godina će onima koji godišnje pređu manje od 5.388 kilometara biti isplativije da se svuda voze taksijem nego da održavaju sopstveni auto.

Po ovom pokazatelju je Rusija ubedljivo prva na listi najvećih zemalja sveta. Na primer, dvostruko je nadmašila Indiju (tamo se taksi više isplati onima koji pređu najviše 2.731 km godišnje) i nekoliko puta Ameriku (1.102 km) i Nemačku (811 km). Evo zašto je to tako.

Razlog br. 1. Taksi je vrlo jeftin, a automobili skupi

Britanska banka je izračunala da prosečna vožnja taksijem u Rusiji košta 130 rubalja (2 dolara), a u Moskvi je ona najskuplja i košta oko 350 rubalja (5,5 dolara). Radi poređenja, to je u proseku 75% manje nego u SAD.

Prosečna primanja građana Rusije nisu visoka, tako da su i cene taksi usluga odgovarajuće (ovde saznajte koliko u proseku zarađuju građani Rusije). To se ne može reći za cene automobila. One su visoke zahvaljujući carinskim taksama. Na primer, za auto Toyota Camry Rus mora da plati bar tri puta više od Amerikanca.

„Prema tome, u Rusiji je cena vožnje taksijem proporcionalna primanjima, a cene automobila nisu. Zbog toga je odnos takav kakav je“, objašnjavaju analitičari banke HSBC.

Razlog br. 2. Velika je potražnja za taksi uslugama

U mnogim ruskim regionima javni prevoz nije dovoljno razvijen – noćni autobusi su velika retkost, a u pojedinim gradovima gradski prevoz prestaje sa radom u deset-jedanaest sati uveče. Zbog toga se ljudi mnogo češće voze taksijem, što omogućava taksistima da spuštaju cene.

„Glavni faktor pada cena je sve veći broj vožnji i sve kraće vreme čekanja da naručeni taksi stigne. Vozač manje vremena provede ’prazan’, a više sa putnikom“, kaže Aleksandar Gorni, zamenik direktora za strategiju u kompaniji „Sitimobil“.

U Rusiji 45% stanovnika ima na mobilnom telefonu instaliranu aplikaciju za pružanje taksi usluga. Više imaju samo Kina (51%) i Meksiko (46%).

Razlog br. 3. U Rusiji ne postoji državna taksi služba

Državni taksi je neko vreme postojao u SSSR-u, ali od 1990-ih više nije bio potreban. Za razliku od Evrope, sada u Rusiji 50% taksista radi za privatne kompanije koje su imale mogućnost da same formiraju cene po sopstvenom nahođenju (drugu polovinu čine nelegalni taksisti, tj. oni koji rade „na crno“; još uvek ih je mnogo u regionima).

Kada je 2013. godine u Rusiju stigao Uber, pojedine veće taksi kompanije su videle kako on funkcioniše pa su napravile sopstvene aplikacije. Desetine kompanija su tada oborile cene i pridružile se servisu „Jandeks taksi“, koji je ruski ekvivalent američke kompanije Uber ili izraelske Gett. Obe kompanije su u startu nudile dobre uslove.

Jedino što ruska država i dalje preduzima na tržištu taksi usluga je dotiranje taksi kompanija u cilju obnavljanja auto-parka. Moskva je, na primer, od 2012. godine za te potrebe izdvojila preko 700 miliona rubalja (11 miliona dolara).

Razlog br. 4. Jednostavno je postati taksista

U pojedinim regionima taksistima se licenca izdaje besplatno (tako je, na primer, u Moskvi) ili za simboličnu sumu. Treba se samo zaposliti u kompaniji koja pruža taksi usluge ili se registrovati kao individualni preduzetnik. Prilikom predaje dokumenata potrebnih za dobijanje licence ne traži se dobro poznavanje grada ili ruskog jezika.

Auto za taksiranje se može uzeti na lizing i to takođe nije skupo – 1.500-2.000 rubalja dnevno (24-31 dolar), ali je moguće koristiti i sopstveni auto ukoliko ispunjava odgovarajuće uslove u pogledu boje, očuvanosti, tehničke ispravnosti, itd.

* U istraživanju banke HSBC uzeti su u obzir sledeći pokazatelji: cena automobila Toytota Camry u konkretnoj zemlji, troškovi goriva i održavanja automobila, prosečna cena taksi usluga i prosečna primanja stanovnika.

Izvor: Russia Beyond

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare