Bavarski premijer Markus Zeder smatra da njegove kolege na vodećim funkcijama još nisu shvatile koliko je stvar ozbiljna.
Kaže, blagostanje Bavarske i Njemačke u velikoj mjeri zavisi od automobila.
Trenutno su auto-placevi prepuni, poručuju iz Minhena. Ali ideja Zederove Hrišćansko-socijalne unije (CSU), koja vlada Bavarskom i učestvuje u Saveznoj vladi, nije naišla na oduševljenje, piše Dojče vele.
Naime, CSU je tražila da država u narednom periodu isplaćuje premije i za kupovinu automobila sa klasičnim motorom, kako bi podstakla potrošnju. Do sada takve subvencije dobijaju jedino kupci automobila na električni pogon.
U paketu pomoći zbog korone odnedavno je premija povećana na najviše 9.000 evra za automobile koji koštaju do 40.000 evra.
Od tih 9.000, dve trećine daje država, a jednu trećinu proizvođač.
U utorak je održan takozvani “automobilski samit” i u završnom papiru ideja iz Bavarske nije ni pomenuta.
Subvencionisanju prljavih motora na dizel i benzin protive se prije svega Socijaldemokrate koje su takođe dio vlade Angele Merkel.
Ugrožena radna mjesta
Na sastanku u utorak učestvovali su kancelarka Merkel, neki ministri, premijeri automobilskih pokrajina Bavarske (gdje je sedište BMW-a), Donje Saksonije (Volkswagen) i Baden-Virtemberga (Dijmler), kao i bosovi autoindustrije i sindikalci.
Ali nije dogovoreno ništa konkretno.
Sačinjene su radne grupe koje će ispitati gdje država treba da pogura automobilsku branšu kako bi ova bila pripremljena na budućnost saobraćaja – električni automobili, proizvodnja baterija, autonomna vožnja – kao i kako se može spriječiti bankrot dobavljača u doba pandemijske krize.
Ovog avgusta je u Njemačkoj novoregistrovano čak 20 odsto automobila manje nego u istom mjesecu prošle godine. Pri tome je korona samo dio problema.
Već godinama je tema kako pripremiti automobilsku branšu na tektonske promene i sačuvati ugled njemačkih marki na svjetskom tržištu.
U Njemačkoj oko 800.000 ljudi direktno radi u proizvodnji automobila i dijelova, a ta branša je tradicionalno najjači izvozni adut koji čini oko 17 odsto ukupnog izvoza roba.
Kamioni bez šofera
Cilj politike i proizvođača je da Njemačka preuzme vodeću ulogu u autonomnoj vožnji – onoj u kojoj vozilom ne upravlja vozač već softver.
U pripremi je i zakon koji bi omogućio da Njemačka najkasnije kroz dvije godine postane prva država u kojoj se teretna vozila kreću autonomno i gdje je to dozvoljeno u cijeloj zemlji.
Raspravlja se i jačanju mreže stanica za punjenje električnih automobila. Do sada, kako se žali udruženje vozača ADAC, svaki operater naplaćuje struju za automobile različito, pa bi valjalo doći do zajedničkog sistema.
(B92)