25. Maja 2020.

U Britaniji od aerodroma napravljeno skladište novih automobila – nema ko da ih kupi, a nema ko ni da ih proda

Big Portal

Koronavirus je uzdrmao automobilsku industriju. Montažne linije su zaustavljene i u Velikoj Britaniji, a dilerski centri su zatvoreni na određeno vreme. Da sve bude još dramatičnije, ni proizvedene automobile niko nije mogao, a ni želeo da kupi.

Britanski premijer Boris Johnson i sam je zbog COVID-19 završio u jedinici intenzivne nege, a Britanija je snažno pogođena ovim virusom. Zbog visokog stepena zaraze virusom COIVD-19, Britanci očekuju da će mere ograničenja biti ublažene u junu mesecu, ako ne i kasnije. Neki sektori privrede su već na kolenima, a među njima je i automobilska industrija.

Prodaja automobila u Velikoj Britaniji pala je za 97,3 % u aprilu mesecu, kada je zemlja preduzela oštrije mere protiv širenja pandemije. Tamo je prodato samo 4.321 automobil, za razliku od prošle godine, kada je u istom mesecu prodato 161.064 automobila. Ovo su najgore brojke još od 1946. godine. Nažalost, ni budućnost nije ružičasta. Zbog produženja mera ograničenja, kupci ne mogu ući u salone ni u maju mesecu, a sigurno ni kasnije, jer će finansijska neizvesnost uticati na odlaganje kupovine automobila. Ovo može biti veoma ozbiljan problem za britansku autoindustriju, koja je pretrpela veliki udarac izlaskom iz Evropske unije.

Fotografije koje je objavio Daily Mail, a koje su načinjene na vojnom aerodromu Kraljevskog ratnog vazduhoplovstva RAF, u Upper Heyfordu, pokazuju nam veliku površinu prekrivenu novim automobilima. Ovaj aerodrom sada izgleda kao skladište novih automobila. Na hiljade vozila, među kojima su i skupoceni Range Rover i Jaguar, koštaju preko 40 miliona evra. Oni su trebali biti u garažama svojih vlasnika, a novac “u blagajni” proizvođača i prodavaca, ali nisu. Vozila su napravljena, ali nema ko da ih proda, niti ima ko da ih isporuči. Umesto toga, oni stoje na pisti, jer su skladišta već puna.

Zanimljivo, najprodavaniji automobil u aprilu mesecu, u Velikoj Britaniji je bio Tesla 3, a prati ga najveći konkurent – Jaguar I-Pace. Tesla je prodala 658 primeraka, a Jaguar 367. Tesla je profitirala pre svega zbog činjenice da nema klasičnu mrežu dilera, već veliki deo vozila prodaje preko interneta. Pored toga, Tesla je kupcima ponudio i mogućnost beskontaktne dostave na kućnu adresu i u vreme pandemije.

Izvor: Automagazin.rs

Foto: Daily Mail

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare