Početkom aprila Ilon Mask je uzdrmao svet društvenih mreža najavom kupovine Twittera za čak 45 milijardi dolara. Puno se pisalo o promenama koje s Maskom stižu na Twitter, jedni su tvrdili kako će početi da duvaju neki novi vetrovi u vidu veće slobode govora i manje cenzure, dok je deo bio u strahu od širenja govora mržnje.
Ali sve te teorije su pale u vodu kada je Mask povukao svoju ponudu. Kao razlog je naveo veliki broj lažnih profila, odnosno botova prisutnih na toj mreži. Konkretan broj botova i spamujućih profila nije poznat, a iz Twittera kažu da je reč o manje od pet odsto dnevnih korisnika.
Twitter problema s botovima i lažnim profilima ima godinama, o čemu je sada progovorio i bivši izvršni direktor Diznija Bob Ajger. Njegova tadašnja kompanija planirala je još 2016. godine da preuzme Twitter, ali očigledno do akvizicije ipak nije došlo.
Prilikom skeniranja kompanije i njenog poslovanja, Ajger je došao na isti zaključak, odnosno naišao je na isti problem kao i Mask. Lažne profile. U intervjuu za medije rekao je kako je Disney otkrio da je “značajan udeo” profila na Twitteru lažan. Naglasio je kako nije reč o većini korisnika, ali radi se o značajnom broju, što je umanjilo vrednost potencijalne akvizicije.
Takođe, kao jedan od razloga koji ga je odbio od daljnjeg razmišljanja o preuzimanju Twittera bila je i priroda diskursa koji je prevladavao na toj mreži, a uključuje različite neugodne objave i komentare a vidimo da i danas nije u potpunosti rešen problem govora mržnje.
Što se Maska tiče, on je zvanično odustao od Twittera (možda pokrene sopstvenu društvenu mrežu), ali priča s tom društvenom mrežom još nije zaključena pa će svoj nastavak dobiti na sudu.