Međutim, čini nam se da se Bobi Kotik, CEO u odlasku kompanije Activision Blizzard, kao ni sada Endru Vilson, CEO kompanije Electronic Arts, ne bi složili sa ovom izjavom. Nakon veoma loših reakcija kritičara i javnosti na njihove poslednje velike naslove, a posle optužbi o lošem odnosu prema zaposlenima, sprema se nova oluja i to od strane zabrinutih roditelja iz Ilinoisa.
Neki bi rekli tako im treba, drugi bi se steno setili uzvika “EA Games it’s in the game” i pomislili kako čak i jedna takva megalomanska korporacija kakva je Electronic Arts upravo postao zaslužuje svoju priču iskupljenja. Kog god da ste stanovišta, činjenica jeste da je potrebno s vremena na vreme najveće igrače prodrmati za kragnu i viknuti u lice, sa nadom, iako malom, da će se vratiti na pravi put.
Kako piše Polygon, tako nešto se trenutno dešava sa gorepomenutim EA Games, tj. njihovom vlasnicima Take Two Interactive, jednim od najvećih izdavača u modernoj gejminh industriji. Slučaj, koji se sa državnog seli na federalni sud višeg stepena, vrti se oko obmanjujućih praksi monetizacije igara ovog izdavača kroz predatorske i maligne mikrotransakcije koje koriste adiktivne mehanizme kako bi naterali ljude svih naraštaja da potroše što više novca u njihovim igrama.
Ovo nije prvi put da se govori o mikrotransakcijama i popularnih, makar među izdavačima, lootbox mehanikama, kao virtuelnom kockanju najgore vrste. Međutim, ovo jeste prvi put da jedna porodica tuži tako veliku korporaciju i traži 5 miliona dolara odštete.
Srce tužbe jeste način na koji kompanija EA Games koristi i promoviše mikrotransakcije u svojoj video igri NBA 2K22, posebno kroz jedan od igračkih modova unutar ove igre, My Team. U tužbi se navodi da video igra psihološkim mehanizmima distancira igrače, pogotovu maloletne, od činjenice da u igri troše pravi novac i da se potrošeni novac ne može refundirati, poredeći takve prakse sa kockanjem.
Naravno, neka pitanja postoje, a to je kako deca uopšte dolaze do kreditnih kartica i PINova svojih roditelja, kao i zbog čega uopšte dozvoliti deci da igraju igre za koje sumnjate da su na bilo koji način štetne po vaše dete.
Međutim, ostaje nada da će drudge zemlje poći primerom Belgije iz 2018. Godine i proglasiti ovakav vid zarade u video igrama kockanjem i zabraniti takvu impelentaciju lootbox mehanika. Do tada, radujemo se peckama na ruci svake megakorporacije koja svoje korisnike posmatra kao ovce za šišanje. Što se nas tiče, loš publicitet je najbolji publicitet za njih.
Benchmark.