Ovaj zakon, za koji grupe za ljudska prava i slobodu medija kažu da uvodi cenzuru, obavezuje društvene medije da imaju predstavnike u Turskoj koji se bave pritužbama na sadrzaj na njihovim platformama, prenosi agencija AP.
Kompanije koje odbiju da imenuju zvaničnog zastupnika podliježu novčanim kaznama, zabrani oglašavanja, a mogle bi da se suoče i sa smanjenjem opsega za prenos podataka (bendvid) zbog čega bi njihove platforme bile prespore za korišćenje.
Facebook je izbjegao zabranu oglašavanja pošto je u ponedjeljak objavio da je započeo proces izbora pravnog lica u Turskoj, pridruživši se tako LinkedInu, YouTube, TikToku, Dejlomoušunu i ruskom VKontaktu, koji su prihvatili postavljanje pravnog lica u Turskoj.
“Nadamo se da će Twitter i Pinterest, koji još uvijek nisu imenovali svoje predstavnike, brzo preduzeti potrebne korake”, izjavio je Omer Fatih Sajan, zamjenik ministra za komunikacije i infrastrukturu, nakon što je u Službenom glasniku objavljena zabrana oglašavanja na tim društvenim mrežama.