Posljednjih godina kružni tokovi se sve više koriste na raskrsnicama gdje je to moguće i gdje mogu da ubrzaju protok saobraćaja.
Međutim, prometni kružni tokovi sa dvije ili više traka često predstavljaju poteškoću za vozače koji se u takvim situacijama ne snalaze dobro.
U tim slučajevima dolazi do problema sa pogrešnim prestrojavanjem prije i unutar samog kružnog toka ili nedoumica oko toga koje od dva vozila ima prednost. Nije rijetkost da u kružnom toku prisustvujemo i incidentnim situacijama, pa čak i saobraćajnim nezgodama.
Saobraćajni stručnjaci pronašli su način da kružni tok učine bezbjednijim. Tako su nastale “turbokružne” raskrsnice, spiralnog oblika, koje su prvobitno korišćene u Holandiji, da bi kasnije bile primijenjene i u drugim zemljama.
Riječ je o raskrsnici kod koje je saobraćajnom signalizacijom, prije ulaska ali i u samom kružnom toku jasno determinisano kojom trakom se vozilo kreće od trenutka kada uđe u kružni tok, sve do njegovog napuštanja.
Na taj način izbjegnuta su prestrojavanja vozila u samom kružnom toku koja, osim što usporavaju kretanje vozila, mogu da dovedu i do konfliktnih situacija.
(B92)