Volkswagen je objavio prve fotografije i tehničke detalje visokoperformansnih verzija Golfa 8 koje će biti izložene pred publikom ženevskog auto-salona.
Po principu – za svakog po nešto, ljubitelji snažnih mašina i sportskih performansi mogu da biraju između tri modela sa različitim pogonskim sistemima.
Za one tradicionalno nastrojene, tu je najpre Golf GTI, sportski benzinac koji Volkswagen nudi još od prve generacije svog kompaktnog hečbeka.
Ispod haube je 4-cilindarski 2.0-litarski turbo-benzinac koji isporučuje 245 KS i 370 Nm.
Standardno će se prodavati sa 6-brzinskim manuelnim menjačem, dok će 7-stepeni automatizovani menjač sa duplim kvačilom biti dostupan kao opcija.
Volkswagen za sada nije otkrio detalje o performansama, pa pretpostavljamo da tu informaciju čuva za sajam u Ženevi.
Za one kojima je ekonomija u vožnji bitnija od tipa motora, ali i dalje žele da uživaju u sportskim performansama,VW je pripremio novi Golf GTD.
Snagu dobija od 2.0-litarskog TDI agregata sa 4 cilindra. Motor proizvodi 200 KS i razvija 400 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Jedina opcija je menjač sa duplim kvačilom.
Ekološki prihvatljivi automobili sa manjom CO2 emisijom sve su potrebniji u gami svakog proizvođača na evropskom tržištu, jer snižavaju prosek emisija štetnih gasova.
Najnovija generacija Golfa takođe ima jedan takav model u ponudi – plug-in hibrid GTE. Opremljen je 1.4-litarskim turbo-benzincem sa 150 “konja”, kome pomaže elektromotor sa 112 KS.
Hibridni pogonski sistem ima ukupno 242 KS, dok je maksimalni obrtni moment 400 Nm.
Za prenos snage se koristi 6-stepeni DSG menjač sa duplim kvačilom.
Električna energija se skladišti u litijum-jonskim baterijama kapacuteta 13 kWh, a Volkswagen se pohvalio da one zauzimaju 50% manje prostora nego u prethodnoj generaciji Golfa GTE.
Novi Golf GTE može da se kreće i samo na električni pogon, brzinama do 130 km/h, a u tom režimu prelazi i do 60 km, pre nego što se potroši struja iz baterija.