Trikovi kako smanjiti prekomjeran unos soli - BIGportal.ba
Hrana i zdravlje

Trikovi kako smanjiti prekomjeran unos soli

Prekomjeran unos soli u organizam vrlo je često razlog uzroka dijabetesa, gojaznosti, srčanih, bubrežnih i plućnih bolesti. Smanjenje unosa soli na preporučenu dnevnu dozu pomaže u smanjenju krvnog pritiska i rizika od srčanih bolesti, te moždanog i srčanog udara.

Ako bi se potrošnja soli smanjila na preporučenu količinu, koji iznosi 5 do 6 grama što je znatno manje od prosjeka koji prema istraživanjima iznosi 11,6 grama kuhinjske soli dnevno po osobi, globalne procjene ističu kako bi se moglo spasiti preko 2,5 miliona života godišnje.

Ovi podaci govore o pretjeranom soljenju hrane i prevelikom konzumiranju proizvoda koji ponekad skriveno sadrže so. Najveća se količina soli u organizam unese nesvjesno kroz hranu, stoga se preporučuju čitati deklaracije i birati proizvode s manjim udjelom soli.

Uz nekoliko jednostavnih trikova moguće je ograničiti prekomjeran unos soli:

  • kod pripreme jela veliku kašiku za dodavanje soli zamijenite manjom
  • probajte hranu prije soljenja
  • maknite so sa stola
  • poigrajte se začinima koji će nadoknaditi so te uobičajena jela učiniti drugačijima, no prije svega zdravijima
  • čitajte deklaracije i birajte proizvode s manjim udjelom soli!

MH.hr

Danas objavljeno

Svom snagom, bez pauza: 10 minuta super vježbi za stomačne mišiće

Vanja A

Pokušajte da ublažite kašalj na prirodan način

Vanja A

Istraživanje: Čašom mlijeka protiv srčanog udara

Vanja A

Ostavite komentar