4. Januara 2020.

Tri sudara ponovo pokrenula pitanje bezbjednosti Teslinog autopilota

Big Portal

Sve se dešava samo nekoliko meseci pre nego što je izvršni direktor Ilon Mask planirao da izvede na ulice automobile sa potpuno automatizovanim sistemom upravljanja.

U nedelju se jedan Tesla Model S velikom brzinom isključio sa auto-puta u Gardeni u Kaliforniji, prošao na crveno svetlo i udario u Hondu Civic, usmrtivši dve osobe, saopštila je policija.

Istog dana Tesla Model 3 udario je u parkirano vatrogasno vozilo na auto-putu u Indijani, pri čemu je poginuo putnik u Tesli.

Još jedan Model 3 je 7. decembra udario policijsko vozilo na auto-putu u Konektikatu i tom prilikom niko nije povređen, prenosi AP.

Foto: Tesla promo

Specijalna jedinica za istragu nesreća američke Nacionalne uprave za bezbednost saobraćaja na putevima (NHTSA) istražuje sudar u Kaliforniji. Agencija nije odlučila da li će se njena jedinica za specijalne nesreće baviti i sudarom koji se dogodio u nedelju u blizini Tere Hote, u Indijani.

U oba slučaja vlasti tek treba da utvrde da li je korišćen Teslin sistem autopilota.

NHTSA, takođe, istražuje nesreću u Konektikatu, u kojoj je vozač policiji rekao da je automobil u trenutku sudara bio na autopilotu, Teslinom sistemu namenjenom da vozilo održava u okvirima saobraćajne trake i na bezbednoj udaljenosti od drugih automobila.

Autopilot takođe može sam da menja vozne trake.

Foto: Tesla promo

Kompanija Tesla je više puta navodila da je njen sistem autopilota dizajniran samo za pomoć vozačima, koji moraju da obraćaju pažnju, drže šake pri upravljaču i budu spremni da intervenišu u svakom trenutku.

Kompanija tvrdi da je Tesla sa autopilotom bezbedniji od vozila bez njega, ali upozorava da sistem ne sprečava sve sudare.

Uprkos tome, stručnjaci i zagovornici bezbednosti kažu da niz Teslinih sudara postavlja ozbiljna pitanja o tome da li su se vozači previše oslanjali na Teslinu tehnologiju i da li kompanija čini dovoljno da vozači stalno obraćaju pažnju na put.

Pojedini kritičari navode da NHTSA treba da prestane samo da istražuje, već da mora da preduzme određene mere, poput prisiljavanja Tesle da osigura da vozači obraćaju pažnju kada koriste sistem.

Izvor: B92

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare