23. Januara 2022.

Tragom Australa: Kako Renault bira imena za svoje modele

Big Portal

Espace, Twingo i Clio samo su neki od modela francuskog proizvođača čija su imena utkana u kolektivnu svest. Da li će imena novih modela uspeti da prerastu u nešto poznato i svima blisko?

Strategija imenovanja se menjala tokom godina

Renault Espace iz 1984. (Foto: Renault promo)

Iako se slovo R (koje označava Renault) decenijama koristilo u kombinaciji sa brojem, brend je u poslednjih 30-ak godina za većinu svojih modela birao prava imena.

Jer kada vozilo dobije puno ime, ono ima jači odjek u javnosti i izaziva emocije. I to je nešto što svaki brend koji želi da se poveže sa svojim kupcima treba da ima na umu.

Štaviše, prava imena ostavljaju prostor i za određenu simboliku.

“Kratka i vesela imena kao što su Clio ili ZOE odgovaraju malim, gradskim i okretnim automobilima, dok duge reči u nazivu modela, poput Talismana, više odgovaraju većim i luksuznijim modelima”, objašnjava Silvija.

Neka imena su prerasla koncepte i automobile i ostavila svoj trag u istoriji automobila. Primer je Espace (francuska reč za “prostor”) koji se savršeno uklapa u tako prostran model.

Ili Twingo, veoma zvučno ime koje nagoveštava dinamičnost automobila.

Traganje za pravim imenom je dugotrajan proces

Renault Megane E-Tech (Foto: Renault promo)

U kompaniji Renault kažu da su potrebne godine razmišljanja i istraživanja da bi vozilo uopšte dobilo ime. U cilju postizanja potpune harmonije između naziva modela, njegovih karakteristika, kupaca kojima je namenjen i vrednosti brenda, u procesu dizajna učestvuje nekoliko ključnih osoba iz kompanije.

Odeljenja za marketing, dizajn, proizvode i pravne poslove blisko sarađuju, a u nekim slučajevima im pomažu agencije specijalizovane za dizajn imena proizvoda.

Prvi način je oživljavanje poznatog imena koje povezuje prošlost i budućnosti. Primer za to je ime Megane, koje je Renault osvežio i modernizovao kroz Megane E-Tech, potpuno električni, novi kompaktni automobil pun napredne tehnologije koji će se pojaviti na tržištu ove godine.

Drugi način je da se izabere jedan od zaštitnih znakova iz Renault baze podataka koja se stalno razvija.

Treća opcija je da pustite mašti na volju i predložite potpuno novo ime.

Foto: Renault promo

Početna lista sadrži desetine imena koja prolaze kroz niz pravnih, jezičkih i kulturnih “lakmus testova” koje Renault sprovodi u svim zemljama u kojima će se buduće vozilo prodavati.

Tri imena koja su ušla u uži izbor se na kraju dostavljaju direktorima i generalnom direktoru, koji zatim odlučuje o imenu koje najbolje odgovara njihovoj viziji vozila.
I tako je ime Austral izabrano za novi i kompaktni SUV koji će naslediti odlazeći Kadjar.

Austral je u Renault bazi podataka zaštićenih imena još od 2005. godine i ispunjava niz kriterijuma za imenovanje.

Foto: Renault promo

Izveden od latinske reči “australis” (što znači “južni”), prema rečima ljudi iz francuske kompanije, Austral kombinuje “živost i toplinu južne hemisfere i prirodni spokoj, poziva nas da istražujemo otvorene prostore i nagoveštava beskrajne mogućnosti”.

Samo ime snažno odjekuje u mnogim evropskim jezicima, uključujući francuski (što je posebno važno za brend ponosan na svoje korene), španski, engleski i italijanski. Ime koje ima međunarodni prizvuk je savršen izbor za vozilo koje će se prodavati širom Evrope i sveta.

Osim toga, u nazivu novog modela, dva samoglasnika “A” okružuju centralne suglasnike “S”, “T” i “R”. Ova savršena ravnoteža glasova takođe čini Austral lakim za izgovor.

B92.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare