25. Septembra 2021.

Toyota Yaris Cross stigao u Srbiju

Big Portal

Predstavljanjem modela Yaris Cross, porodica Toyota Yaris se proširuje, pridružujući se hečbek verzijama Yaris i GR Yarisu kao automobilu visokih performansi.

Toyota ovim modelom takođe širi ponudu hibridnih SUV modela na našem tržištu, pored kompaktnog C-HR-a, modela RAV4 kao automobila srednje veličine, uz veliki Highlander sa sedam sedišta.

Yaris Cross je konstruisan na GA-B mehaničkoj platformi, koja je namenjena manjim automobilima.

Platforma pruža potrebnu čvrstinu koja je već vrlo uspešno iskorišćena na standardnom Yaris.

Sve to je kombinovano sa četvrtom generacijom Toyotinog hibridno-električnog pogona, uz inteligentni pogon na sva 4 točka (AWD-i).

Stvoren u Evropi za evropske kupce

Yaris Cross se proizvodi u pogonu Toyota Motor Manufacturing France, u Valensijenu (Francuska), gde je uloženo 400 miliona evra kako bi se novi Yaris i Yaris Cross proizvodili istovremeno na jednoj liniji.

Proširenjem Toyotinog evropskog proizvodnog programa ojačana je strategija lokalno orijentisane kompanije i podstaknut napredak ka dostizanju cilja od 1,5 miliona godišnje prodatih vozila u Evropi do 2025.

Yaris Cross pripada rastućem evropskom B-segmentu SUV vozila, u kome ima veoma jaku konkurenciju modela kao što su Peugeot 2008, Renault Captur, Volkswagen T-Cross, Seat Arona, Škoda Kamiq i drugi.

U poređenju sa hečbekom, Yaris Cross je 95 mm viši (ima 1.595 mm), 20 mm širi (1.765 mm) i 240 mm duži (4.180 mm).

Međuosovinsko rastojanje je ostalo nepromenjeno sa 2.560 mm, ali je povećan klirensa za 25 mm (na 170 mm).

U zavisnosti od paketa opreme, za Yaris Cross predviđeni su 16-inčni alu felne srebrne boje, 17 i 18-inčni, mašinski obrađeni aluminijumski točkovi svetlo sive ili tamno sive boje, ili 18-inčne crne alu felne sa mašinskom obradom.

U ponudi je 10 boja karoserije, uključujući nove biserne i metalik nijanse; dvobojna završna obrada sa crnim, zlatnim ili belim krovom dostupna je za modele sa višim paketima opreme.

Sa uspravnim sedištima, bez preklapanja, uključujući i prostor u duplom podu prtljažnika, vozaču je na raspolaganju 397 litara prtljažnog prostora.

Ako spustite zadnja sedišta zapremina se povećava na maksimalnih 1.097 litara.

Prilagodljivost obaranja sedišta je omogućena u odnosu 60:40, ili u višim paketima opreme 40:20:40.

Hibrid četvrte generacije

Yaris Cross pokreće Toyotina hibridno-električna tehnologija četvrte generacije, sistem koji je prvi put primenjen na novom Yarisu.

U srcu je trocilindarski, 1.5-litarski Hybrid Dinamic Force motor koji ima istu osnovnu strukturu i način rada kao i veći dvolitarski agregat koji se ugrađuje u Toyotu Corollu i C-HR.

Benzinac je tiši tokom ubrzanja, a najveća snaga i obrtni moment dostižu se pri nižim obrtajima motora – 92 KS/68 kW pri 5.500 o/min, i 120 Nm između 3.600 i 4.800 o/min.

Maksimalna snaga celog sistema (benzinca i elektromotora) iznosi 116 KS/85 kW i prenosi se na točkove putem CVT menjača. Potrošnja goriva i emisija CO2 (kombinovani WLTP) kreću se od 4,4-5,0 l/100 km i 100-114 g/km (4,7-5,1 l/100 km i 106-116 g/km sa AWD-i pogonom na sve točkove).

Benzinski 1.5 l motor

Yaris Cross je takođe dostupan i sa 1.5-litarskim benzinskim motorom – zasnovanim na istom agregatu koji je predstavljen u hibridnoj verziji – ali uparen sa CVT ili šestostepenim manuelnim menjačem.

Trocilindarski agregat proizvodi maksimalnih 125 KS/92 kW pri 6.600 o/min i najveći obrtni moment od 153 Nm između 4.800 i 5.000 o/min.

Zvanične vrednosti potrošnje goriva i emisije WLTP-a iznose 5,7-6,2 l/100 km (6,0-6,4 l/100 km za CVT) i 130-140 g/km (135-144 za CVT).

Premijernim prikazivanjem na izložbi automobila u TC Galerija u Beogradu, Yaris Cross započinje svoj tržišni pohod i u Srbiji.

Najjeftinija verzija, sa benzinskim motorom od 1.5 litara i paketom opreme Luna, košta 17.490 evra.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare