Akio Tojoda je argumentovano izrazio skepsu prema baterijski pogonjenim vozilima, ne smatrajući ih idealnim rešenjem. Ipak, Japanci će lansirati svoj prvi čisto električni automobil sledeće godine, a radi se o serijskoj verziji bZ4X koncepta. Toyota takođe planira da investira 13,5 milijardi dolara u baterije do 2030., mada je važno istaći da je ova brojka značajno manja u poređenju s nekim od konkurenata.
Ova japanska marka je takođe pionir kada je reč o vodonično pogonjenim automobilima, jer je lansirala svojevremeno model Mirai, koji je sada u svojoj drugoj generaciji. Naravno, aktuelno je mišljenje da vodonik nije dobra solucija zbog visokih troškova i nedostatka infrastrukture, ali to sve može da se promeni u perspektivi. U Toyoti veruju u diverzitet pogonskih sklopova, jer smatraju da nije na njima da predvide koja je solucija najbolja.
Japanci očigledno ne žele da bace karte na jedno rešenje, što je potez koji bi mogao da se pokaže izuzetno pametnim, ali s druge strane i „nazadnim“, sve u zavisnosti od toga kako će se stvari složiti u budućnosti.
Dok su neki poput VW-a, Forda i GM-a posvećeni baterijskoj budućnosti, neki drugi poput Toyote i BMW-a deluju opreznije. Svakako će biti interesantno videti u budućnosti koji je pristup mudriji.
Vrele Gume