Toyota će uložiti gotovo 14 milijardi dolara u razvoj baterija do 2030., kako na planu čvrstih jedinica, tako i što se tiče nove generacije litijum-jonskih paketa. Krajnji cilj je smanjenje emisije štetnih gasova i pružanje dodatnog života hibridnim vozilima, kao odgovor na kritike da sporo razvija električne automobile.
Rukovodioci kompanije, u okviru isticanja planova na onlajn brifingu u utorak, saopštili su da najveći japanski proizvođač automobila očekuje da će prepoloviti troškove vezane za baterije u drugoj polovini ove dekade.
Toyota je na putu da razvije baterije u čvrstom stanju do 2025., rekao je glavni tehnološki direktor, Masahiko Maeda, dodavši da su test vožnje radnog prototipa započele prošle godine.
Kompanija razmatra korišćenje čvrstih baterija ne samo za potrebe električnih, već i hibridnih automobila, ako inženjeri budu mogli da razviju odgovarajući balans izlazne snage i stabilnosti.
Toyota takođe planira da komercijalizuje narednu generaciju litijum-jonskih baterija u drugoj polovini ove dekade, što će dodatno doprineti smanjenju troškova i poboljšanju performansi elektrifikovanih automobila.
„Uspostavljanjem sistema za razvoj i snabdevanje, mi ćemo promovisati širenje prisustva elektrifikovanih vozila, uključujući i baterijski pogonjena“, rekao je Maeda.
U međuvremenu, Toyota očekuje dodatne dobitke iz novorazvijene strukture za nikl-metal-hidridne baterije starije generacije. Ova, takozvana bipolarna struktura, dozvoljava udvostručivanje energetske gustine, a iskorišćena je ovog leta za potrebe redizajniranog Toyota Aqua kompaktnog hibrida.
Dug vek trajanja, stabilnost i bezbednost su ključne odrednice za Toyotine baterije, osvrnuo se Maeda.
Baterija koja će se naći u budućem električnom krosoveru, bZ4X, biće sposobna da održi 90 odsto performansi nakon 10 godina eksploatacije, kažu u Toyoti.
Ujedno, bZ4X će realizovati smanjenje troškova od 30 odsto u okviru korišćenja jefitnijih materijala i struktura, odnosno smanjenja količine energije koju vozilo troši. Toyota ima za cilj da na osnovu toga redukuje baterijske troškove za dodatnih 50 odsto do 2030., u poređenju s bZ4X.
„Fokusirani smo na bezbednost, dug radni vek i visok nivo kvaliteta u okviru proizvodnje dobrih, jeftinih i visokoperformantnih baterija“, rekao je Maeda. „Ono što Toyota u najvećoj meri vrednuje je spokoj njenih kupaca.“
Kroz investiranje 1,5 biliona jena (13,7 milijardi dolara) u razvoj baterija do 2030., Toyota želi da osigura 200 gigavat časova baterijskog snabdevanja do kraja dekade. To je više od ranijeg cilja koji je iznosio 180 gigavat časova.
Toyota planira da 2030. ostvari plasman od 8 miliona elektrifikovanih vozila, uključujući 2 miliona baterijskih i automobila pogonjenih vodoničnim gorivnim ćelijama. Po aktuelnim trendovima, veći deo od navedena 2 miliona bi trebalo da se odnosi na baterijske modele, ali je Maeda upozorio da Toyota ne može pružiti preciznu procenu, rekavši da taj odnos može varirati u odnosu na trendove na određenim tržištima.
Vrele Gume