13. Maja 2020.

Toyota proslavlja dvije decenije od lansiranja prvog hibrida u SAD

Big Portal

Toyota se početkom maja pohvalila da je za nepune dve i po decenije širom sveta prodala 15 miliona vozila sa hibridnim pogonom.

Japanski proizvođač, koji je jedan od pionira ove tehnologije, ujedno je i kompanija koja je do sada najuspešnije komercijalizovala hibridne pogonske sisteme koji najčešće predstavljaju kombinaciju benzinskog i elektromotora. Iako je danas praktično čivata gama Toyota modela “hibridizovana”, put ka uspehu je najpre prokrčio Prius.

Ovaj automobil specifičnog dizajna, čime se vizuelno isticalo da se radi o posebnom automobilu i nesvakidašnjem pogonskom sistemu, lansiran je tiho na domaćem, japanskom tržištu 1997. godine, da bi 2020.

Toyota krenula u osvajanje tada najvećeg svetskog tržišta – SAD, čime je pokrenuta globalna ekspanzija proizvodnje i prodaje hibridnih automobila.

Dve decenije kasnije, hibridni pogon je uhvatio korenje, a Toyota ga nudi u gotovo svim svojim modelima.

Kako bi obeležio ovaj značajan jubilej, japanski proizvođač je u Sjedinjenim Državama lansirao specijalnu, ograničenu seriju od 2.020 primeraka Priusa koji će se prodavati u samo dve boje karoserije – Supersonic Red i Wind Chill Pearl.

Kao osnova je poslužio regularni američki Prius XLE, a jubilarna verzija se od njega razlikuje i po ukrasnim crnim detaljima na karoseriji (uključujući crni B stub i crne spoljne retrovizore), ako i po crnim petokrakim 17-inčnim alu felnama.

Automobili iz jubilarne serije imaju i oznaku 2020 Edition u unutrašnjosti vozila, a nivo opreme XLE standardno podrazumeva grejana, elektropodesiva sedišta vozača i suvozača, grejani volan, te Android Auto i Apple CarPlay funkcije povezivosti multimedijalnog sistema.

Vozilo je takođe opremljeno skupom najnovijiih bezbednosnih tehologija i elektronskih asistencija vozaču, “Toyota Safety Sense 2.0”.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare