Tokom leta, Toyota je podnela zahtev za patent a radi se o personalizovanom sistemu za doziranje mirisa. Objavljen prošle nedelje, patent je prilično jednostavan: kada automobil prepozna vozača kao ovlašc´enog korisnika, moći će da ispušta njegov omiljeni miris. Međutim, ako se auto obije, moći će da isprska vozača (lopova) suzavcem.
Kao što se navodi u prijavi, ovaj sistem ide korak dalje u odnosu na postojec´e, jer može da koristi mobilne uređaje kako bi detektovao da li određeni korisnik ulazi u vozilo, gde u tom trenutku može da ispusti jedan od više mirisa koji su po ukusu vozača. U okviru trenutnih sistema ima prostora samo za jedan miris.
Međutim to nije sve. Pošto neki ljudi mogu da imaju problem sa specifičnim mirisima, sistem takođe uključuje osveživače vazduha. Može da se aktivira čim vozač napusti vozilo, neutrališući miris u automobilu i time bi spremio prostor za sledećeg vozača i putnike, koji možda ne vole miris sveže borovine ili bilo koji drugi miris koji se dopadao prethodnom vozaču. Sistem takođe može da rasprši mirise pre nego što osoba uđe u automobil, umesto da tera vozača da čeka dok HVAC sistem (sistem za ventilaciju i klimatizaciju) odradi svoje.
Pošto je sistem napravljen da detektuje putnike, u slučaju da prepozna „nelegitiman start motora“, kako se navodi u prijavi, vozilo može da ispusti suzavac umesto parfema, što će verovatno naterati lopova da istrči i pobegne. Nadajmo se da je osveživač vazduha sposoban da ukloni suzavac iz automobila, inače će stvarni vlasnik kasnije biti u problemu ako nema nešto za ispiranje očiju u gepeku.
Naravno, lepota prijave patenta je u tome što ona dozvoljava slobodu u razmišljanju, a da ta ideja zapravo ne mora nužno da bude realizovana. Neki proizvođači automobila rutinski podnose prijave za patentiranje tehnologije samo kako bi pobedili konkurente. Tako da, iako se ovaj sistem možda nec´e pojaviti u vašoj budućoj Toyota-i, dobro je znati da proizvođač razmišlja o nekim neobičnim načinima zaštite vašeg automobila, a takođe se brine i o tome da miriše lepo.
Izvor: CNET