4. Juna 2019.

Toyota ne gubi vjeru u automobile na vodonik: Za nekoliko godina koštaće kao danas hibridi

Big Portal

Japanski proizvođač jedan je od pionira tehnologije vodoničnih gorivnih ćelija.

Toyota je pre nekoliko godina lansirala svoj prvi serijski model – Mirai, koji za pogon koristi električnu energiju dobijenu u vodoničnim gorivnim ćelijama u samom vozilu.

Jedna od prednosti ovih automobila je to što se za generisanje električne struje neophodne za pokretanje vozila koristi vodonik čije tankovanje traje svega nekoliko minuta, dok dopuna baterija na klasičnim električnim automobilima iziskuje znatno duži vremenski period.

Ne treba izgubiti iz vida i da je jedini nusprodukt ovih pogonskih sistema – vodena para, čime se smanjuje zagađenje vazduha.

Ipak, tehnologija gorvinih ćelija još uvek je skupa, infrastruktura punionica za vodonik nedovoljno razvijena, pa je masovna proizvodnja i prodaja modela kao što je Toyota Mirai trenutno neizvodljiva.

Distribucija je ograničena na mali broj zemalja u svetu, uglavnom onih bogatih, sa velikim izdvajanjima za subvencionisanje ekološki prihvatljivih vozila i koliko-toliko razvijenom infrastrukturom.

Tako se, na primer, sa cenom od 58.500 dolara, Mirai u Sjedinjenim Državama prodaje jedino u Kaliforniji.

Međutim, Toyota je napravila prvi korak i sada gleda dalje u budućnosti. Japanski proizvođač ostaje veran ovoj tehnologiji i čak predviđa da će se u narednih nekoliko godina maloprodajna cena automobila sa vodoničnim gorivnim ćelijama (FCEV) izjednačiti sa cenom odgovarajući vozila na hibridni pogon – što znači da će se cena prepoloviti u poređenju sa današnjom.

Prema njihovim rečim, to će se dogoditi već tokom sledeće dekade (2020-2030.).

“Kada stigne treća generacija FCEV automobila, oni će otprilike koštati kao hibridni modeli”, tvrdi Mat Herison, šef prodaje u Toyota Europe.

“U Toyoti i dalje verujemo u ogroman potencijal ove vrste automobila”, dodaje on.

I dok Mirai pripada prvoj generaciji Toyota FCEV automobila, uskoro se očekuje druga, unapređena generacija ove vrste vozila, dok će pomenuta, treća stići do kraja sledeće dekade.

Proizvođači automobila prinuđeni su da traže alternativna pogonska rešenja za svoje modele pre svega zbog konstantnog pooštravanja eko normi u Evroskoj uniji.

“Trenutno ne postoji savršena tehnologija koja bi odgovorila ovom izazovu. Zato Toyota igra na više karata, kao što je razvoj vozila na hibridni pogon, ali i FCEV automobila”, objašnjava Herison.

“Spremamo se za nekoliko pogonskih opcija za vozila budućnosti, a kupci su ti koji će odlučiti kojoj varijanti elektrifikacije će se prikloniti”, zaključuje on.

B92

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare