Toyota Mirai obara rekord: sa jednim rezervoarom 1000 kilometara! - BIGportal.ba
Auto-moto Ostalo

Toyota Mirai obara rekord: sa jednim rezervoarom 1000 kilometara!

Putovanje je započelo u sredu, 26. maja u 5:43 ujutro na punionici vodonika HYSETCO u Orlyju, a završilo se nakon pređenih više od 1000 kilometara s jednim rezervoarom.

Tačno 1003 km, uz nultu emisiju, Mirai je dostigao na javnim putevima, južno od Pariza i u regionima Loir-et-Cher i Indre-et-Loire, a udaljenost i potrošnju su potvrdile nezavisne organizacije.

U obaranju rekorda korišćen je zeleni vodonik, a prosečna potrošnja goriva bila je 0,55 kg/100 km, dok je u rezervoar Miraija moguće smestiti 5,6 kg vodonika.

NOVI MIRAI JE DEMONSTRIRAO EFIKASNOST I JEDNOSTAVNOST VOŽNJE

Novi Mirai je deo druge generacije Toyotinih električnih vozila s gorivnim ćelijama. Nudi bolje performanse, elegantniji je i dinamičnijeg dizajna, a odlikuje se i novom voznom dinamikom u poređenju s prvom generacijom.

Povećana je i efikasnost sistema gorivnih ćelija koje, zajedno s većom zapreminom rezervoara i boljom aerodinamikom, doprinose većem dometu od približno 650 kilometara u uobičajenim uslovima vožnje, pri čemu dolivanje vodonika traje manje od pet minuta na punionicama s pritiskom od 700 bara.

U cilju dostizanja rekordnog dometa od 1003 km, vozači su se pridržavali eko načina vožnje, ali bez ikakvih posebnih tehnika koje bi bile nedostupne svakodnevnim vozačima.

Toyota Mirai
REKORD JE OSTVARILO ČETIRI VOZAČA

U grupi od četiri vozača, koji su učestvovali u postavljanju rekorda, bio je i Victorien Erussard, osnivač i kapetan broda Energy Observer.

Energy Observer, kojem je Toyota partner, prvi je brod opremljen Toyotinim gorivnim ćelijama, energetski je nezavisan, ima nultu emisiju i zapravo je komunikacijski alat i istraživačka laboratorija za energetski prelaz. Energy Observer je sada prerastao u preduzeće koje se bavi istraživanjima i inovacijama. Nedavno je u Parizu predstavio potpuno novo izložbeno selo posvećeno obnovljivoj energiji i vodoniku.

Tokom tog događaja Ajfelov toranj je po prvi put osvetljen zelenim vodonikom, zahvaljujući generatoru na vodonik, koje je razvila start-up organizacija unutar EODev, u kojoj je Toyota deoničar.

James Olden (inženjer u Toyota Motor Europe), Maxime le Hir (proizvodni menadžer za Mirai) i Marie Gadd (PR menadžer u Toyota France) bili su preostali deo ekipe vozača.

Automagazin.

Danas objavljeno

Nissan se ne odriče Skylinea bez obzira na “sječu” sedana

Vanja A

Kako izgleda kontroverzni Teslin volan

Vanja A

Ford pokrenuo Bronco, 125.000 kupaca nestrpljivo

Vanja A

Ostavite komentar