Toyota i Subaru povlače svoje prve električne automobile - BIGportal.ba
Auto-moto Ostalo

Toyota i Subaru povlače svoje prve električne automobile

Subaru i Toyota nalaze se u nebranom grožđu.

Naime, obe kompanije predstavile su svoja dva prva električna automobila koji su ušli u masovnu proizvodnju. Međutim, situacija je daleko od sjajne i obe kompanije primorane su da povuku svoja dva automobila, bZ4X i Solterra, sa tržišta zbog potencijalno veoma opasnog tehničkog nedostatka. O čemu se tačno radi prenosi HotHardware.

Može da vam otpadne točak tokom vožnje

Ne baš sjajan početak za kompanije Toyota i Subaru po pitanju električnih vozila. Automobili obe kompanije imaju potencijalno veoma opasan problem zbog kog su ovi proizvođači morali da opozovu već prodate automobile.

Verovali ili ne, radi se o strukturnom nedostatku zbog kog bi sa automobila Toyota bZ4X i Subaru Solterra mogao da otpadne točak prilikom određenih situacija u vožnji. Samim tim je i regulatorno telo u Japanu savetovalo da vozači ne bi trebalo da upotrebljavaju ova vozila dok se ne pronađe rešenje za ovaj veoma ozbiljni problem. O čemu se tačno radi?

Naime, prilikom oštrih skretanja i iznenadnog jačeg kočenja, moglo bi da dođe do odvijanja zavrtnja sa glavčine točka automobila, prilikom čega bi točak mogao da otpadne i stvori potencijalno smrtonosnu situaciju, pogotovo pri nešto većim brzinama.

small_solterra.jpg

Iako se još uvek nezgoda uzrokovana ovakvim problemom nije dogodila, ovo stvarno predstavlja ogroman problem, pa ne iznenađuje što su obe kompanije rešile da povuku ova dva modela svojih automobila iz prodaje dok se problem ne reši.

Broj vozila

U pitanju je oko 5.300 vozila oba proizvođača. Subaru navodi kako je svoja vozila do sada isporučio samo u Japanu, dok je Toyota prodala 2.200 vozila u Evropi, 260 u Sjedinjenim Američkim državama, 10 u Kanadi, kao i 2.200 u Japanu.

Sve u svemu, ovo je jedna ozbiljan propust koji bi morao da se reši što je pre moguće. Toyota navodi kako nisu svi modeli bZ4X pogođeni ovim problemom, što znači da se i tokom proizvodnje primetio problem i da rešenje već postoji. Dakle, vozači ne bi trebalo previše dugo da čekaju.

Benchmark.

Danas objavljeno

Istraživanje: Čovjek postaje srećniji kada se riješi svog automobila

Vanja A

Ford radi na farovima koji projektuju informacije direktno na put ispred vas

Vanja A

Kompromis? Njemački tužilac traži ograničenje brzine od 200 km/h na auto-putu

Vanja A

Ostavite komentar