Toyota je nedavno predstavila konceptnu verziju dolazeće Toyote bZ4X, otkrivajući na taj način prvo u nizu električnih vozila s baterijom i nultom emisijom (BEV). Do 2025. Toyota planira da predstavi 15 električnih vozila na baterije, uključujući sedam Toyota bZ modela.
Toyota bZ4X Concept je SUV srednje veličine s pogonom na sva četiri točka. On predstavlja sastavni je deo Toyotine strategije prelaska iz čisto automobilske kompanije u posao posvećen pružanju bolje mobilnosti za sve. „BZ“ je skraćenica za ‘Beyond Zero’, koja naglašava Toyotinu predanost ne samo dostizanju nultog iznosa ugljeničnih emisija i ugljenične neutralnosti, već i ostvarivanja novih koristi za okolinu, za pojedince i za društvo u celini.
Novi koncept Toyote bZ4X razvila je Toyota Motor Corporation u partnerstvu sa Subaru Corporation, oslanjajući se na specifične veštine i iskustva svake kompanije. Očekuje se da će prodaja serijske verzije započeti oko sredine 2022. godine.
Koncept bZ4X
Toyota bZ4X Concept više je od samo prevoznog sredstva, služeći i kao udoban i povezan prostor u kojem ljudi mogu da uživaju u zajedničkom provođenju vremena tokom putovanja.
Glavni inženjer Koji Toyoshima je istakao: „Naš ciljani kupac je neko ko pridaje važnost vremenu provedenom s porodicom i prijateljima. Kada žele da uživaju u takvim trenucima, Toyota bZ4X Concept može da im posluži kao središte za okupljanje“.
Spoljni dizajn
Spoljni dizajn koncepta bZ4X predviđa velika očekivanja ljudi od iskustva vožnje električnim vozilom, bez potrebe za kompromisom. Njegov celokupni oblik oživljava dinamičnost i korisnost. SUV ima karakterističan visoki položaj za vožnju, ali i čvrst stav na putu. Karoseriju čine senzualne površine, u kombinaciji s preciznim i visokotehnološkim stilom.
Prednji deo automobila – trenutna tačka prepoznavanja za svako vozilo – oslobađa se poznate maske i umesto toga sadrži raspored senzora, svetala i aero elemenata u prepoznatljivom obliku „čekića“, stvarajući novi stav i prisutnost na drumu.
Prostrana kabina i „pogonski modul“
Toyota bZ4X Concept izgrađen je na novoj modularnoj platformi e-TNGA, razvijenoj posebno za električna vozila. Dugi međuosovinski razmak i kratki prepusti pomažu u stvaranju izrazito prostrane i otvorene kabine.
Prednja kabina dizajnirana je oko „pogonskog modula“ koji vozaču daje osećaj direktne povezanosti s putom i važnim informacijama. Nisko postavljena instrument tabla otvara panoramsku vidljivost i naglašava osećaj prostora. Kontrole su grupisane oko centralne konzole, dizajnirane za lako prepoznavanje i upravljanje. Digitalni ekran instrumenata vozača postavljen je iznad upravljača, tako da je za registraciju podataka potrebno samo minimalno kretanje oka.
Razvoj
Razvojni program ubrao je blagodeti više od 20 godina Toyotinog liderstva u elektrifikaciji vozila i kvalitet, trajnost i pouzdanost bez premca. To je osiguralo da električni pogonski sklop – motor, upravljačka jedinica i sistem upravljanja baterijama – pružaju vodeću efikasnost u klasi i vrlo konkurentan domet vožnje.
Ekološki profil automobila dodatno je ojačan ugrađenim solarnim sistemom za punjenje, koji povećava udaljenost koja se može preći. Zahvaljujući velikom iskustvu Toyote u razvoju tehnologije baterija za hibridne električne i priključne hibridne električne modele, veća, snažnija baterija potrebna za Toyota bZ4X Concept stvorena je za pouzdane, trajne performanse, održavajući vozni domet automobila.
Autentični SUV s pogonom na sve točkove
Sistem pogona na sva četiri točka, isporučen električnim motorima na prednjoj i zadnjoj osovini, razvijen je zajedno sa Subaruom. Bogato nasleđe i stručnost Toyote i Subarua kombinovani su kako bi pružili visoku sposobnost pogona na sve točkove koji Toyota bZ4X Concept izdvaja u svom segmentu, dajući mu istinsku terensku sposobnost koja vozačima pruža dodatnu sigurnost i mir u svim uslovima na putu.
Napredni sistem „Steer-by-Wire“
Toyota bZ4X Concept biće dostupan s prvom na svetu verzijom Steer-by-Wire u jednom modelu masovne proizvodnje. Ova tehnologija daje vozaču veću kontrolu i precizniji odziv u skladu s brzinom vozila i uglom upravljanja. Steer-by-wire takođe odstupa od tradicionalnog kružnog upravljača, zamenjujući ga upravljačem jedinstvenog oblika koji eliminiše potrebu da vozač pomera ruke dok okreće, unapređujući kvalitet, ali i zabavu u vožnji.
Toyotino liderstvo u elektrifikaciji
Toyota bZ4X Concept najnovija je prekretnica na Toyotinom putu za dostizanje nulte emisije, koji je započeo pre više od 20 godina lansiranjem originalnog Priusa, prvog hibridnog električnog automobila na svetu za masovnu proizvodnju. Od tada Toyota je neprestano pomerala granice elektrifikacije vozila, postižući sve veću efikasnost svoje hibridne tehnologije i realizirajući nove mogućnosti razvojem plug-in hibridnih električnih i električnih vozila na vodonikove gorivne ćelije.
Do sada Toyota je prodala više od 17 miliona elektrifikovanih vozila. Time je smanjila emisiju štetnih gasova za oko 140 miliona tona CO2. Između 2010. i 2019. godine, elektrifikovana tehnologija pomogla je Toyoti da smanji ukupnu emisiju CO2 u vozilu globalno za približno 22%.
Do 2025. godine Toyota će ponuditi više od 70 elektrifikovanih vozila širom sveta, uključujući najmanje 15 električnih vozila na baterije.
Vrelegume.