Toyota Aqua je novi Prius C u Japanu - BIGportal.ba
Auto-moto Noviteti

Toyota Aqua je novi Prius C u Japanu

Druga generacija najmanje verzije modela Prius debitovala je na japanskom tržištu.

Prius C ili Aqua, kako se ovaj kompaktni hibrid naziva u Japanu, pojavio se još pre desetak godina sa ciljem da se Toyotina hibridna tehnologija približi široj grupi kupaca.

Manji od klasičnog Priusa, ovaj automobil možda nije bio popularan kao njegov “stariji brat”, ali je za desetak godina prodat u 1,87 miliona primeraka širom sveta.

U međuvremenu, Toyota je značajno proširila ponudi modela koji mogu da se naruče i sa hibridnim pogonom, pa je Prius C/Aqua pao u drugi plan.

Ipak, japanski proizvođač nije odustao od malog Priusa, pa je ovih dana na domaćem tržištu predstavljena druga generacija, koja se u Japanu poput prethodnika prodaje pod oznakom Aqua.

U Toyoti kažu da nova Aqua ima unapređeni i 20% efikasniji hibirdni pogonski sistem, novu mehaničku platformu i moderniji dizajn.

Postavljen na TNGA GA-B platformu, koja je prvi put korišćena na novom Yarisu, auto dobija snagu od 1.5-litarskog atmosferskog benzinca kome pomaže elektromotor, ali specifikacije pogonskih jedinica za sada nisu saopštene.

Toyota je najavila i opcionu verziju sa pogonom na sva 4 točka (E-Four).

Unapređena je i pogonska baterija, pa automobil može da se češće vozi u električnom modu.

Poput nekih drugih proizvođača, kao što je na primer Nissan, koji u svojim električnim i hibridnim modelima koriste takozvanu “one pedal” tehnologiju, i Toyota Aqua ima ovu mogućnost.

Ovaj sistem funkcioniše tako što vozač u određenom periodu tokom vožnje koristi samo jednu nožnu papučicu koja istovremeno služi i za ubrzavanje (gas) i za usporavanje/zaustavnjanje (kočnica).

Kada se pritisne gas vozilo ubrzava, a otpuštanjem papučice se ne samo oduzima gas već se angažuju i kočnice. Kada se papučica sasvim pusti, vozilo se na karaju potpuno zaustavi.

Naravno, stara dobra kočnica je i dalje tu i njena funkcija je neizbežna.

Unutrašnjost nove Toyote Aqua u velikoj meri je digitalizovana.

Vrh centralne konzole krasi 10,5-inčni ekran multimedijalnog sistema, dok je instrument tabla takođe digitalna.

Ne treba posebno naglašavati da je Aqua nakrcan savremenim sistemima asistencije vozaču, uključujući najnoviju verziju Toyota Safety Sense tehnologije.

Novi model već se može naručiti u Japanu po ceni od 1,98 miliona jena ili oko 18.000 dolara, dok verzija sa pogonom na sva 4 točka košta 2,6 miliona jena (oko 23.700 dolara).

Danas objavljeno

Fiat Centoventi po cijeni od 15.000 evra stiže 2022. godine

Zeljka

Zbog nedostatka čipova Volkswagen nije proizveo stotine hiljada vozila

Zeljka

Ducati Panigale V2 posvećen WSBK šampionu

Zeljka

Ostavite komentar