Odmah da istaknemo da je prodaja električnih i „plug-in“ hibridnih modela u devetom mesecu porasla za 43% u odnosu na isti period prošle godine. Od toga je ukupan broj registrovanih „plug-in“ hibrida iznosio 81.900 primeraka, podaci su JATO Dynamics.
Podsetimo da se ova vrsta pogona sastoji od motora sa unutrašnjim sagorevanjem, elektromotora i baterije koja se dopunjava na punjaču. O tome kako rade blagi i klasični hibridi pročitajte ovde.
10 najprodavanijih „plug-in“ hibrida – septembar 2021.
1. Ford Kuga – 3.385 (+59%)
2. BMW Serija 3 – 3.200 (+71%)
3. Peugeot 3008 – 2.832 (+86%)
4. BMW X5 – 2.644 (+56%)
5. Hyundai Tucson – 2.620 (novi model)
6. Mercedes-Benz GLC – 2.318 (11%)
7. Volvo XC40 – 2.258 (-42%)
8. Toyota RAV4 – 2.223 (+146%)
9. Cupra Formentor – 2.213 (novi model)
10. BMW X3 – 2.123 (+104%)
Kako vidimo, najviše „plug-in“ hibridnih modela prodao je BMW, dok je Toyota sa RAV4 modelom zabaležila najveći rast prodaje.
Treba reći i da je, izuzev u septembru, Ford Kuga najprodavaniji „plug-in“ hibridni model i od početka ove godine, jer je od janura do 9. meseca prodata u čak 35.027 primeraka. To i ne čudi jer nudi ukupan domet veći od 1.000 kilometara.
Drugi najprodavaniji „plug-in“ hibrid u istom periodu, dakle od januara do septemra je Volvo XC40, sa oko 5.000 primeraka manje od Ford Kuge, a trećeplasirani je Peugeot 3008 sa 28.557 jedinica.
Izvor: Nova