Razlozi zbog kojih automobil izbija novac iz džepa vlasnika su brojni, a među najupečatljivijim se nameće trošak amortizacije, gubitak vrijednosti vozila, ponajprije usljed moralnog, a potom i fizičkog rabaćenja.
Kao referentnu vrijednost WhatCar je uzimao prosječna tržišnu cijenu automobila koji su prešli 36 hiljada milja (nepunih 60 hijada kilometara), prenosi autorepublika.com.
Podaci ukazuju da je stopa amortizacije najubitačnija kod italijanskog modela Maserati Quattroporte, ali ako se gledaju apsolutni iznosi, zbog više nabavne cijene, najveću sumu će izgubiti vlasnici kabrioleta s oznakama Mercedes S560 Cabrio. Njih će trogodišnje zadovoljstvo za volanom luksuznog Mercedesa stajati oko 95 hiljada funti.
Za kraj nije naodmet napomenuti da tempo amortizacije automobila često i ne zavisi od samog vozila. Možda je očit primer i ovogodišnja situacija s pandemijom gde su cene vozila prilično pale, a sve to i nema veze s kvalitetom nekog konkretnog četvorotočkaša. Englezi prenose da su polovnjaci izgubili na cijeni za oko 30 odsto zbog pandemije virusa korona.
Model | Cijena novog vozila | Cijena nakon 3 godine | Rezidualna vrijednost u % |
Maserati Quattroporte V6 diesel | 75.735 funti | 15,775 | 20.8% |
Fiat Tipo 1.6 Multijet Lounge | 21.815 | 4,600 | 21.1% |
Peugeot 308 1.5 Blue HDi 100 Active | 22.740 | 4,875 | 21.4% |
Audi A8 L 55 TFSI | 107.535 | 24.925 | 23.2% |
Mercedes S560 kabriolet Grand Edition | 125.010 | 30,300 | 24.2% |
Peugeot 108 1.0 72 Allure 3v | 14.140 | 3475 | 24.6% |
Citroën C1 1.0 VTi 72 Feel 3v | 12.795 | 3275 | 25.6% |
Jaguar XF 3.0d V6 Portfolio | 50.550 | 12.950 | 25.6% |
Fiat 500C 1.0 Mild Hybrid | 19,800 | 5225 | 26.4% |
Vauxhall (Opel) Astra 1.5 Turbo D Ultimate | 27.855 | 7,400 | 26.6% |