Kada je reč o ovom švedskom proizvođaču egzotičnih supersportskih automobila, treba im verovati na reč. Jer, već je dokazano da sa lakoćom obaraju brzinske rekorde u raznim kategorijama.
Tako je Koenigsegg Regera u septembru prošle godine popravila dotadašnji svetski rekord u disciplini 0-400-0 km/h, pa on sada iznosi 31,49 sekundi. Zanimljivo je da je Koenigsegg držao i prethodni najbolji rezultat, onaj iz 2017. godine, ali sa modelom Agera RS (32,48 s).
Početkom marta Koenigsegg je predstavio unapređenu, Absolut verzuju njihovog prošlogodišnjeg modela Jesko, za koji u toj kompaniji tvrde da je u stanju da razvije brzinu “daleko iznad 500 km/h”.
Kako kažu, Jesko Absolut je spreman i sposoban za to, samo treba naći pogodnu lokaciju i odrediti datum.
Logističke pripreme za obaranje brzinskog rekorda kada su u pitanju serijski produkcijski automobili nisu nimalo jednostavne, jer najpre treba naći adekvatnu pistu ili putnu deonicu, a zatim dobiti dozvolu i organizovati da je policija privremeno zatvor za saobraćaj i obezbeđuje tokom rekordne vožnje.
Tako je za rekordnu vožnju Agere RS 2017. godine odabran put sa dugačkim pravcem u Nevadi, SAD, dok je rekord iz 2019. postavljen na pisti jednog aerodroma u Švedskoj.
Inače, Jesko Absolut za pogon koristi isti twin-turbo 5.0-litarski V8 sa 1.600 konjskih snaga, koji pokreće i regularni verziju ovog automobila.
Kada je reč o aerodinamici vozila, ona je unapređena, a umesto masivnog krila zadnjeg spojlera ugrađeni su novi, diskretniji aerodinamički elementi, pa je koeficijent otpora vazduha sada 0,278.