30. Januara 2021.

Tim Kuk: “Plašim se da ne dođe do društvene katastrofe”

Big Portal

Naime, nedavno su iz kompanije Apple kritikovali promene privatnosti koje Facebook uvodi, smatrajući da one idu na štetu korisnika, i da će samo oglašivači vođeni profitom biti zadovoljni njima.

Odgovor iz facebooka bio je prilično oštar, a išli su čak dotle da zakupe oglase u nekim od najpoznatijih svetskih novina, kako bi se suprotstavili rivalima i rekli šta imaju.

Naime, Apple je omogućio korisnicima iOS operativnog sistema da odaberu da li će, i u kojoj meri, dozvoliti da se njihovi podaci dele sa raznim oglašivačima. Facebook ovo smatra ugrožavanjem “malih biznisa”, koji koriste društvene mreže kako bi došli do klijenata.

Nove otvorne strelice poletele su od strane Tima Kuka, kada je na konferenciji “Computers, Privacy and Data Protection” izjavio kako ne smemo da zanemarimo teoriju po kojoj, što se duže koristi neka tehnologija za prikupljanje što većeg broja podataka, to bolje.

Naglasio je da, baš zato, internetom kruže razne pogrešne informacije i teorije zavere, jer je algoritam tako dizajniran da svima pruža ono što žele da vide i čuju, pa čak i ekstremistima.

“Takav pristup ima svoju cenu, a to su polarizacija, izgubljeno poverenje i nasilje”, naglasio je Kuk.

Istakao je i da “društvena dilema” ne sme da postane društvena katastrofa, aludirajući pritom na nedavno objavljeni film “Društvena dilema”, a koji se bavi uticajem društvenih mreža na psihologiju ljudi.

“Kome pripada budućnost? Onima koji razvijaju inovacije, ili onima koji u prvi plan stavljaju našu pažnju i isključuju sve ostalo, bude strah i ekstremizam, samo kako bi nam prikazivali još više oglasa?”, upitao je Kuk.

Izvor: B92

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare