The Yugo Story: Možda ipak nije bio najgori - BIGportal.ba
Auto-moto Ostalo

The Yugo Story: Možda ipak nije bio najgori

Briklin je bio šokiran prizorima iz “Zastavinih” pogona – radnici su zavarivali bez zaštitnih naočara, dremali bi u tek napravljenim automobilima…

Iako se čini da je o “ponosu jugoslovenske auto-industrije” već sve rečeno, zanimljivo je prisetiti se nekih manje poznatih detalja iz istorije “Juga”.

YouTube kanal “Big car” donosi interesantnu i izbalansiranu priču o “Zastavinim” vozilima sa fokusom na (u svetu) najpopularniji model koji je izašao iz kragujevačkog pogona.

U središtu priče su posao veka – “Yugo America”, kako se tih osamdesetih nazivao poduhvat proboja na tržište SAD, i čovek oko koga se sve vrtelo, biznismen Malkolm Briklin.

Kada je izračunao da zarada zaposlenih u “Zastavi” po satu iznosi tek trideseti deo sume koju dobija radnik u američkoj auto-industriji, Briklin je shvatio da može lepo da zaradi prodajući “Jugo” po ceni koja je znatno niža od konkurencije.

Ipak, trebalo je pridobiti kupce u SAD, a to nije bilo jednostavno uprkos niskoj ceni automobila. Međutim, Briklin je pokazao da je vešt u marketingu – mane “Juga” predstavljao je kao vrline.

Na primer, isticao je da auto nema skupocenu elektroniku, pa zato i nema šta da se pokvari na njemu, dok je poziciju rezervnog točka ispod haube, koju su mnogi kritikovali, navodio kao prednost, jer će točak apsorbovati energiju u slučaju frontalnog sudara.

U reklamama “Jugo” je predstavljen kao jeftin automobil za vozače početnike ili kao drugo vozilo u porodici koje košta svega 3.990 dolara (što bi danas iznosilo oko 8.200 evra).

Briklin je tvrdio da je marketinška kampanja i te kako imala odjeka, pa je ubrzo primio 100.000 narudžbina kupaca, zbog čega je “Zastava” morala da poveća proizvodne kapacitete uvodeći treću smenu.

Budućnost je u tom trenutku izgledala blistavo, a kako se priča dalje odvijala, pogledajte u nastavku:

Izvor: B92

Danas objavljeno

Audi bez benzinaca i dizelaša već od 2026?

Zeljka

Da li električni trotineti treba da imaju žmigavce?

Vanja A

Testiramo Volvo XC60 T8 Recharge

Vanja A

Ostavite komentar