TEST: Suzuki Vitara 1,4 BoosterJet AllGrip Hybrid Elegance - BIGportal.ba
Auto-moto

TEST: Suzuki Vitara 1,4 BoosterJet AllGrip Hybrid Elegance

Suzuki Vitara je dobila tehnologiju lakog hibrida koja omogućava velike uštede u potrošnji i to uz minimalne troškove održavanja Od kako se pojavila, Suzuki Vitara predstavlja jednu od najpovoljnijih ponuda među SUV modelima B segmenta. Tokom redizajna su unapređeni materijali, sa mnogo više mekih površina u kabini. Oprema je ostala…


Suzuki Vitara je dobila tehnologiju lakog hibrida koja omogućava velike uštede u potrošnji i to uz minimalne troškove održavanja

Od kako se pojavila, Suzuki Vitara predstavlja jednu od najpovoljnijih ponuda među SUV modelima B segmenta.

Tokom redizajna su unapređeni materijali, sa mnogo više mekih površina u kabini. Oprema je ostala veoma bogata, pa najbolje verzije koštaju koliko srednje opremljeni konkurenti.

Test Suzuki Vitara 1.4 Hybrid

Suzuki je specifičan i po veoma štedljivim i startnim motorima a sada su otišli još jedan korak dalje. Uvedena je tehnologija lakog hibrida (Mild Hybrid) za celu gamu, pa i za „vitaru“.

Test Suzuki Vitara 1.4 Hybrid

Hibrid se ugrađuje u varijante sa prednjim i pogonom na sva četiri točka, kao i sa automatskim menjačem.

Test Suzuki Vitara 1.4 Hybrid

Suština nove tehnologije je smanjenje emisije izduvnih gasova, pa i ušteda u potrošnji goriva. Laki hibrid radi tako što je alternator dobio još jednu ulogu – da pomaže motoru prilikom ubrzanja a ne samo da puni akumulator.

Test Suzuki Vitara 1.4 Hybrid

U ovom slučaju, puni i litijumske baterije koje su smeštene ispod sedišta suvozača, dok je upravljačka jedinica ispod sedišta vozača.

Test Suzuki Vitara 1.4 Hybrid

Inače, sam alternator, u novim okolnostima nazvan starter-generator, ima i funkciju pokretača motora u start-stop režimu.

Kada auto prvi put „palite“, startuje se uz pomoć klasičnog alnasera. Kada ste na semaforu u stop režimu, „upaliće“ ga starter-generator i to potpuno bešumno, bez verglanja kao u slučaju alnasera.

Test Suzuki Vitara 1.4 Hybrid

Zbog svega toga starter-generator, odnosno alternator, je nešto većih dimenzija. Sa motorom je povezan širokim kaišem a radni napon mu je 48 volti.

Test Suzuki Vitara 1.4 Hybrid

Za razliku od klasičnih hibrida, laki hibrid ne može da ide samo na struju, iako starter-generator ima popriličnu snagu, sasvim dovoljnu da lepo pomogne prilikom ubrzanja.

Test Suzuki Vitara 1.4 Hybrid

U praksi, njegova uloga se ne oseća, već se auto vozi kao i svaki drugi. Motor je izuzetno elastičan, ne buni se ni kada ste u visokom stepenu prenosa na niskoj brzini.

Test Suzuki Vitara 1.4 Hybrid

„Traži“ veoma ranu promenu stepena prenosa; strelica ekonometra preporučuje šestu već pri šezdesetak na sat. Menjač je precizan i pravo je zadovoljstvo baratati njime.

Test Suzuki Vitara 1.4 Hybrid

Ako poštujete preporuke za menjanje brzina, bulevarska vožnja dovodi do proseka nižeg od šest litara!

Čak i u gužvi sa mnogo stani-kreni vožnje, prosek nismo uspeli da podignemo na preko sedam litara. To je zaista sjajan rezultat pogotovo ako se uzme u obzir da je ovo Vitara sa pogonom na sva četiri točka!

Test Suzuki Vitara 1.4 Hybrid

Na kraju testa po Beogradu, putni računar je pokazivao 6,3 l/100 km, što je u rangu sa mnogim dizelašima.

Pritom, ne treba zaboraviti da je redovan servis benzinca neuporedivo jeftiniji kao i da ovde praktično nema šta da se pokvari.

Test Suzuki Vitara 1.4 Hybrid

Bez obzira na ekološki karakter lakog hibrida, Vitara nam je navukla veliki osmeh na lice u „sport“ režimu.

Test Suzuki Vitara 1.4 Hybrid

Sjajni 1,4 turbo-benzinac je još jednom dokazao da cifre na papiru ne znače mnogo, već da je bitno ono što se doživi u praksi.

Test Suzuki Vitara 1.4 Hybrid

Iako ima jedanaest „konja“ manje u odnosu na klasičnu verziju bez tehnologije lakog hibrida, ta razlika se u vožnji uopšte ne oseća.

Ubrzava tako da je pravo zadovoljstvo stisnuti gas, bilo da ste na niskim ili višim obrtajima.

Test Suzuki Vitara 1.4 Hybrid

Jednostavno, momentalno će odreagovati na komandu gasa i neće vas razočarati čak i ako ste navikli na mnogo snažnije automobile.

Test Suzuki Vitara 1.4 Hybrid

Lakoća kojom se vozi i oštrina upravljača nas podsećaju da svaki „suzuki“ u duši krije sportski karakter, pa čak i ako je reč o ekološkoj verziji.

Test Suzuki Vitara 1.4 Hybrid

„Vitara hibrid“ ne pokazuje umor ni na auto-putu. Dovoljno je da ručicu menjača vratite u treću a motor će uz rezak zvuk za čas dostići crveno polje na 6.000 obrtaja.

Na 130 km/h u šestoj je na relativno niskih 2700 obrtaja i tada troši oko sedam litara benzina.

Test Suzuki Vitara 1.4 Hybrid

Osim što je veoma startna i zanimljiva za vožnju, Vitara je vrlo praktičan auto. Napred se sedi visoko i relativno uspravno, dok pozadi putnici prosečne visine mogu da računaju na desetak centimetara prostora iznad glave, što je jedan od najboljih rezultata u klasi.

Test Suzuki Vitara 1.4 Hybrid

Generalno, zbog ukupne prostranosti, ljudi „vitaru“ porede sa SUV modelima C segmenta, u kome Suzuki učestvuje sa „S-krosom“.

Test Suzuki Vitara 1.4 Hybrid

Naravno, standardi u pogledu materijala nisu isti u ove dve klase, ali su se Japanci potrudili da nešto veće prisustvo tvrde plastike u B segmentu nadomeste obilnom primenom alkantare.

Test Suzuki Vitara 1.4 Hybrid

Ona se nalazi ne samo na sedištima, već i u tapacirunzima vrata. Ipak, vidljivi su i poneki detalji iz prošlih vremena.

Test Suzuki Vitara 1.4 Hybrid

Na primer, iako su sva četiri podizača prozora električna, automatiku ima samo vozačev. Isto tako, tasteri putnog računara nisu na volanu, već su u vidu „igle“ na instrumentima, simetrično sa tasterom za poništavanje dnevne kilometraže.

Test Suzuki Vitara 1.4 Hybrid

Na sve te sitnice vrlo brzo zaboravite kada shvatite koliko opreme ima Vitara. Čak i bazna verzija hibrida ima sistem za automatsko kočenje koji može da se isključi, kameru za praćenje saobraćajne trake sa automatskom intervencijom volana kako ne biste slučajno prešli liniju, čitanje saobraćajnih znakova, adaptivni radarski tempomat, LED glavna i duga svetla, senzor za kišu, automatsku „klimu“…

Aleksandar Bursać

Test Suzuki Vitara 1.4 Hybrid

Prikaz rada pogona

Iako nije klasičan, već laki hibrid, Vitara ima prikaz toka energije na bord kompjuteru. Tako vozač može da prati u kojim se to momentima koristi elektro-motor a kada se pune baterije.

Ovaj dijagram pomaže i u razumevanju činjenice da auto nešto snažnije koči motorom u odnosu na klasične verzije.

Kada pustite gas, često se dogodi da uopšte ne morate da koristite kočnicu prilikom usporavanja. Takvo ponašanje je slično kao kod nekih čisto električnih automobila.

Test Suzuki Vitara 1.4 Hybrid

Subvencija samo za registraciju

Kada je reč o subvencijama za kupovinu vozila na elektrifikovani pogon, zakon, na žalost, nije prepoznao lake hibride i to samo zbog toga što ne mogu da se kreću isključivo na struju, čak ni na kratko.

Sa druge strane, omogućena je ušteda prilikom registracije, s obzirom da se za hibride generalno ne plaća porez na upotrebu motornog vozila. U slučaju Vitare 1,4, ušteda je 5.750 dinara godišnje.

Test Suzuki Vitara 1.4 Hybrid

Ozbiljan 4×4 sistem

Iako nema mogućnosti izbora vrste pogona, Suzuki Vitara ima mogućnost blokade diferencijala, odnosno stalne raspodele snage u odnosu od 50:50 na prednju i zadnju osovinu.

Odmah uz „Lock“ taster je i okrugli preklopnik izbora vrste podloge. U uobičajenim okolnostima koristi se „Auto“ režim, koji automatski raspoređuje snagu na prednje i zadnje točkove u zavisnosti od potrebe.

Test Suzuki Vitara 1.4 Hybrid

Tu je i režim za sneg, koji osim pogona prilagođava i rad ESP sistema.

Inače, Suzuki Vitara ima ozbiljan sistem pogona na sva četiri točka koji smo ranije imali prilike da isprobamo u kombinaciji 1,4 turbo-benzinca od 140 KS i automatskog menjača.

Popeli smo se do Midžora, najvišeg vrha uže Srbije bez problema, uprkos strmim usponima i rastresitoj podlozi.

Test Suzuki Vitara 1.4 Hybrid

 

Suzuki Vitara 1,4 BoosterJet AllGrip Hybrid Elegance

Motor: zapremina 1373 ccm, snaga 95 kW (129 KS) pri 5500 o/min, maks. o. moment 235 Nm pri 2000-3000 o/min, menjač manuelni, 6 stepeni

Dimenzije: D/Š/V 4175/1775/1610 mm, međuos. rastojanje 2500 mm, klirens 185 mm, prtljažnik 375 l, rezervoar 47 l, pneumatici 215/55 R17, masa 1245 kg

Performanse: maks. brzina 190 km/h, ubrzanje 0-100 km/h nije navedeno, potrošnja 5,5/4,5/4,9 l/100 km (WLTP), emisija CO2 111 g/km

Test Suzuki Vitara 1.4 Hybrid

Oprema

Standard: enterijer u kombinaciji kože i alkantare, beskontaktno otključavanje i startovanje motora na dugme, navigacija, prednji i zadnji parking senzori, alu-felne 17 inča, analogni sat, el. preklopivi retrovizori, krovne šine, el. podizači prednjih i zadnjih prozora, kamera za vožnju unazad, grejanje prednjih sedišta, prednji naslon za ruke, osvetljena kaseta, osvetljenje u predelu nogu, utičnica 12V u prtljažniku, osvetljeni suncobrani, kontrola mrtvog ugla i nadolazećeg saobraćaja sa zadnje strane prilikom isparkiravanja unazad, pomoć pri spuštanju niz strme nizbrdice, LED farovi i zadnja svetla, senzor za kišu i svetla, adaptivni tempomat, automatski klima-uređaj, blutut konekcija, ozvučenje sa 6 zvučnika, podešavanje prednjih sedišta po visini, 7 vazd. jastuka, automatsko kočenje, radarski sistem za praćenje saobraćajne trake, detekcija saobraćajnih znakova, pomoć pri kretanju na uzbrdici

Test Suzuki Vitara 1.4 Hybrid Test Suzuki Vitara 1.4 Hybrid

Komentari





Originalni članak

Danas objavljeno

Zbogom V12: Aston Martin se oprašta od svog legendarnog motora

Zeljka

Šta najčešće voze psihopate?

Zeljka

Prva vožnja: Toyota Yaris Cross

Zeljka

Ostavite komentar