TEST: Peugeot 308 1.5 BlueHDi - BIGportal.ba
Auto-moto Test

TEST: Peugeot 308 1.5 BlueHDi

Herr Peugeot

Tržište ga je dugo očekivalo, pogotovo mi u Srbiji. Kako dolikuje pravom lavu, stigao je prilično neustrašivo u isto tako prilično nezgodna vremena. Ipak, umesto da kukamo šta nas sve čeka iza ove ratno energetske krize, evo nama prilike da malo skrenemo misli u lepom pravcu upoznavajući novi Peugeot 308 1.5 BlueHDi

Dizajn 

Iako sam bar sto puta rekao isto, o dizajnu se ne raspravlja, ne da čoveku đavo mira, pa evo i nekoliko ličnih utisaka spoljašnjosti novog 308.

Pre svega rekao bih, zanimljivo, agresivno i osvežavajuće. Za divno čudo Peugeot je uspe da „pobegne“ od kompromisa da se svima sviđa i na istoku i na zapadu i u Evropi. Ostao je nekako svoj, što je dobro.

Da bi se što više vizuelno distancirao od bratskog Opela, pribegli su radikalizaciji dizajna kroz novi logo smešten na prenaglašeno agresivnom prednjem delu. Linija boka je dinamična a zadnji deo koliko je to danas moguće, sasvim originalan, sa nekoliko oštrih rezova.

Upravo oni prave i prvi problem, jer u sebi zadržavaju svu nečistoću koja se podigne sa kolovoza od prašine do blata i snega.

Prilikom pranja, oštri džepovi na vratima prtljažnika postaju neiscrpan rezervoar zaostale sapunice koju treba posebno i detaljno ispirati.

Enterijer 

Za Peugeot izgled enterijera je uvek predstavljao pitanje časti. Navikli smo još od Peugeota 204 iz sedamdesetih prošlog veka da je to priča za sebe. Isto je tako, ako ne i više danas. Najpre, ima problem sa kritičarima koji ne mogu da izađu iz svoje mentalne kutije i prihvate išta drugačije od već viđenog. To se naravno najviše odnosi na položaj instrument table i oblik upravljača.

Osim fututurističkog pristupa, verujem da ih najviše kritikuju oni koji nikada nisu ni vozili noviji Peugeot. Ovde ću da ponovim rečeno u video recenziji, smatram i da su pregledni i da su pozicionirani u vidnom krugu vozača i da je upravljač više nego prijatan u ruci.

Istovremeno su preterali sa trodimenzionalnom digitalizacijom „instrumenata“ tačnije digitalnih prikaza, pomalo da se čovek i uplaši. Nedostaje mi pa makar bio i digitalan, klasičan crno beli „cajger“.

Mogu se prilično pohvalno izraziti i za organizaciju „infotejmenta“ i uopšteno komandi koje prate svakodnevno korištenje vozila. Pregledno, sada i još preglednije sa velikim tasterima ispod monitora.

Inače, valja naglasiti, enterijer je stvarno zanimljiv i originalan uz prilično dobar kvalitet materijala. Nešto se prištedelo u donjim delovima plastičnih obloga, ali možemo to u ovom masovnom C segmentu i oprostiti, jer bi luksuziranje u svim detaljima odnelo cenu u nebesa.

Slično je i sa zvučnom izolacijom, koja je korektna osim podvozja, odakle dopire spoznaja o mnogo toga šta se dešava ispod automobila.

Testirani 308 je stigao u GT sportskoj verziji koja poseduje njoj prilagođena luksuzna ali ipak sportska sedišta. Sjajno obuhvataju telo vozača, uporišta su funkcionalna i efikasna ali uz osećaj da bi ipak želeo da manje žulja a više ljulja. To ide sa vremenom, kilometražom, kilogramima i shvatanjem izvorne fukcije automobila. Da udobno, bezbedno i ekonomično stignem gde sam naumio.

Zadnja klupa je bogato profilisana ali bi mogla biti komfornija, dok je prtljažnik sa 412 litara zapremine koristan i u standardu klase.

Pogon 

Hvala Peugeotu što prati trendove ali i poštuje tradiciju koja još živi. Hoću reći, iako u smanjenom obimu za nas dizel „vampire“ je ostavio ipak jedan pogonski sklop.

Iako to više nije izbor između 100/130 ili 160 KS, ovaj ne tako novi ali osveženi 1,5 BlueHDi sa 130 KS i 300 Nm nudi dokaz da ta nova vremena još nisu došla niti će tako brzo, dok ner rešimo samo jedno prosto pitanje: ko će da priozvede toliku električnu energiju u budućnosti?

Ekonomičan i relativno čist mali dizel još uvek nema pravu, masovnu alternativu.

Odmah treba i konstatovati, novi Peugeot 308 Hdi ima gotovo 1.400 kilograma, što svakako agregatu od 130 KS neće previše prijati.

U praksi se to i očitava. Pri startu traži malo više obrtaja, uz sasvim prosečne performase. Za one koji žele da iscede i poslednji atom snage, savetujemo sportski mod korištenja, kada Peugeot 308 Hdi pruža ono što od njega očekujemo.

Peugeot 308 prikazuje prijatnu agilnost, dinamičnu vožnju, siguran i tačan ulazak u krivinu, tihu konstantnu vožnju na auto putu.

Upravljač vraća prilično utisaka prema vozaču, što vožnju 308 čini zanimljivom i ugodnom, ali ne pretrano udobnom.

Setap ogibljenja je prilično tvrdo trimovan, za dobre puteve i visoke performanse po pitanju dinamike vožnje, što je i osnovni subjektivni utisak.

Tridesetak konja više bi prijalo, ali nisam ubeđen da bi iko imao nekakve posebne koristi od toga, osim intezivnijeg zagađenja i više potrošnje goriva. Pohvalio bih i osmostepeni automatski menjač koji lepo sarađuje sa motorom i izvlači iz njega sve i u pravom trenutku.

Što se tiče potrošnje, ovaj HDi je tradicionalno ekonomčan agregat što je potvrdio i na ovom testu, dodatno podstaknut solidnom aerodinamočnom performansom od 0,28. Na regionalnom putu trošili smo oko 4-4,5 litara u gradu oko 6,5 što je uprosečilo potrošnju na izvanrednih 5,8 litara na 100 pređenih kilometara.

Zaključak 

Germanizacija je stigla i do Peugeota, ali je ostao još uvek šarmantan i automobil sa dušom.

Cena od 24.000 do 31.000 koliko košta testirani model. U poređenju sa najjeftinijim „električarima“ Peugeot 308 1.5 Hdi je klasična premija!https://www.youtube.com/embed/CHyPSHvTAi4?feature=oembed

Tekst: Miodrag Piroški

Foto: Lara Piroški, Miroslav Šosberger

Video: Miroslav Šosberger

Peugeot 308 1.5 BlueHDi

Tip karoserije: hedžbek, 5 vrata

Dimenzije ( DxŠxV): 4.367 x 1.852 x 1.444 mm;

Međuosovinsko rastojanje: 2.675 mm;

Zapremina prtljažnika 412-1.323 l;

Masa praznog vozila: 1.361 kg

Agregat: 1.5 BlueHDi, turbodizel, 4 cilindra,

Radna zapremina i snaga SUS motora: 1.446 cm3;

Snaga: 130 KS pri 3.750 o/min;

Maks. obrtni moment: 300 Nm pri 1.750  o/min;

Maksimalna brzina: 204 km/h;

Od 0 do 100 km/h: 9,8sec;

Pogon: na prednje točkove;

Menjač: EAT automatski 8;

Kočnice: Samoventilirajći diskovi napred i nazad;

Gorivo: dizel;

Prosečna potrošnja benzina na testu: 5,8 l na 100 km;

Zapremina rezervoara: 52 l;

Emisija CO2: 131 g/km;

Početna cena u Srbiji: 24.000 evra

Cena testiranog modela: 31.000 evra

Vrelegume.rs

Danas objavljeno

Tesla je broj 1, ali još koliko?

Zeljka

SEAT Arona: I dalje među najpoželjnijima u klasi

Zeljka

Volkswagen najavljuje novi ID.3 koji stiže naredne godine

Zeljka

Ostavite komentar