4. Oktobra 2021.

TEST: Nissan Juke 1,0 DIG-T 114 DCT Tekna

Big Portal

Proizvođači se trude da njihovi modeli budu originalni i drugačiji od konkurencije, pa je ovo možda segment sa najraznovrsnijim izborom.

Ipak, jedan auto se apsolutno razlikuje od svih njih – Nissan Juke. Kada se pojavila prva generacija pre tačno deset godina, izazvala je ogromnu pažnju zbog toga što je konceptualno predstavljala prvi kupe-krosover u klasi.

Nissan Juke 1,0 DIG-T 114 DCT Tekna

To je auto koji do poslednjeg trenutka nije izgledao zastareo a kupci su ga redovno svrstavali u listu želja kao da se tek pojavio. Pred dizajnerima Nisana je bio zaista težak zadatak; ne samo što su napravili čudo u segmentu, već su dobili zadatak da to čudo u drugoj generaciji bude još atraktivnije.

Nissan Juke 1,0 DIG-T 114 DCT Tekna

Naizgled nemoguć zadatak uspešno je rešen. Novi Nissan Juke izgleda još neobičnije od prethodnika, sa izgledom koji je možda najbolje opisati kao vozilo iz mašte nekog strip crtača. Naravno, jedno je render a drugo je realnost.

Nissan Juke 1,0 DIG-T 114 DCT Tekna

Međutim, Juke je prešao tu barijeru iz nestvarnog u stvarno i uživo izgleda još impresivnije. Za to su „krivi“ jedinstveni kupe oblik karoserije, ogromne „devetnaestice“ i svetla koja podsećaju na ilustracije iz SF tematike. Najlepše od svega je što je auto vrlo upotrebljiv i pristupačan, pa nema onog „nedodirljivog“ momenta.

Nissan Juke 1,0 DIG-T 114 DCT Tekna

Izbor kupaca je, zapravo, vrlo jednostavan. U ponudi je samo jedan motor zapremine 1,0 litra sa 114 KS, a ono što može da se bira je manuelni šestostepeni ili sedmostepeni automatizovani menjač sa dve lamele.

Nissan Juke 1,0 DIG-T 114 DCT Tekna

Ovo je jedan od retkih automobila koji možda najbolje izgleda u beloj metalik boji, sa crnim krovom. Na raspolaganju su i četiri paketa opreme, s tim što se treći i četvrti utrkuju raznovrsnošću ponude i skoro identičnom cenom.

Nissan Juke 1,0 DIG-T 114 DCT Tekna

Najjeftiniji Juke od 17.650 ima veoma bogatu opremu, posebno iz oblasti bezbednosti. Standard su automatsko kočenje sa prepoznavanjem pešaka i biciklista, upozorenje na nenamerno napuštanje saobraćajne trake, automatska aktivacija dugih svetala, prepoznavanje saobraćajnih znakova, pomoć pri kretanju na uzbrdici i tempomat.

Nissan Juke 1,0 DIG-T 114 DCT Tekna

Drugim rečima, neiskusan vozač će se osećati maksimalno bezbedno u „džuku“, pogotovo u višim paketima opreme koji dodatno sadrže kameru od 360 stepeni, kontrolu mrtvog ugla, adaptivni tempomat i aktivnu asistenciju koja koriguje volan u slučaju nenamernog napuštanja saobraćajne trake.

Nissan Juke 1,0 DIG-T 114 DCT Tekna

Posebno je koristan sistem za kontrolu nailazećeg bočnog saobraćaja prilikom isparkiravanja unazad, pogotovo kada je preglednost smanjena. Tada se na centralnom displeju prikazuje iz kog pravca nailaze automobili ili pešaci.

Nissan Juke 1,0 DIG-T 114 DCT Tekna

Razlika u odnosu na prethodnu generaciju „džuka“ je velika. Pre svega, unutrašnjost je luksuznija, sa mnogo više tapaciranih površina i proštepanih elemenata. Ambijentalno osvetljenje narandžaste boje je u vratima i oko ručice menjača a možda najatraktivniju novinu predstavlja fenomenalno Bose ozvučenje, sa posebnim zvučnicima u prednjim naslonima za glavu.

Nissan Juke 1,0 DIG-T 114 DCT Tekna

Opšti utisak je da je auto dosta sportskiji, bar u odnosu na standardne verzije prve generacije. Sedišta su relativno uska i kratka, sa izraženom bočnom podrškom koja stvara dodatni osećaj stabilnosti.

Ovo je posebno bitno jer je auto dosta oštriji na upravljanju; volan je direktniji, sa manje naginjanja u krivinama. A kako drže široke „devetnaestice“, to je tek posebna priča. Iznenadio nas je i izduvni sistem.

Juke ima vrlo dubok ton, kao da je pod haubom neuporedivo veća mašina. Kada smo već kod nje, 114 „konja“ je više nego dovoljno za svakodnevne potrebe. Nema problem sa nedostatkom snage, koji postaje evidentan tek na auto-putu pri velikim brzinama.

Nissan Juke 1,0 DIG-T 114 DCT Tekna

Motor je prilično utišan; zvuk karakterističan za trocilindraše je izražen na preko 3500 obrtaja, uz vrlo prigušene vibracije. Po ovom pitanju nije najbolji u klasi ali je svakako u samom vrhu, tako da prosečan vozač uopšte ne bi primetio da mu „fali“ cilindar.

Nissan Juke 1,0 DIG-T 114 DCT Tekna

Slično je i sa turbo-rupom koja je neprimetna, između ostalog, i zahvaljujući inteligentnom sedmostepenom automatizovanom menjaču sa dve lamele. Programiran je tako da bude malo grublji prilikom puštanja kvačila prilikom polaska iz mesta, bez imalo proklizavanja kao kod nekih drugih automobila.

Nissan Juke 1,0 DIG-T 114 DCT Tekna

To ne znači da brzine ne menja uglađeno, već se može okarakterisati kao vrlo iskusan vozač koji zna da štedi lamelu. Vrlo je zanimljiva i manuelna promena brzina preko komandi na volanu.

Kliktanjem plus ili minus „klackalice“, menjač ne ostaje u manuelnom režimu, već se posle nekoliko trenutaka vraća u automatski ukoliko primeti da vam je dosadilo da sami menjate brzine.

Nissan Juke 1,0 DIG-T 114 DCT Tekna

Sa druge strane, ume da prepozna da ste na nizbrdici i tada neće prebaciti stepen naviše, već će omogućiti da kočite motorom.

Ukoliko dođete u situaciju da su vam potrebne maksimalne performanse i spremnost motora da što brže odreaguje na komandu gasa, tu je sport mod. Drži motor na višim obrtajima, volan postaje nešto teži a pedala gasa postaje osetljivija.

Nissan Juke 1,0 DIG-T 114 DCT Tekna

U ovom režimu niko ne može da kaže da Juke nije zanimljiv za vožnju, pa čak i oni koji imaju visoke standarde u pogledu snage i ponašanja automobila na putu. Ako je ovako oštar sa 1,0 motorom, kakav li će tek biti u jačim verzijama koje bi tek trebalo da se pojave…

Nissan Juke 1,0 DIG-T 114 DCT Tekna

Ako ste među onima koji vode računa o potrošnji, Juke vas neće razočarati. Prosek u gradu se kreće između sedam i osam litara benzina u zavisnosti od stila vožnje. Mi smo zabeležili 7,2 l/100 km u vožnji po Beogradu. Pri 130 km/h je na oko 2800 obrtaja, a putni računar na toj brzini pokazuje trenutnu vrednost od oko 7 l/100 km.

Nissan Juke 1,0 DIG-T 114 DCT Tekna

Inače, novi Nissan Juke je vrlo upotrebljiv auto. Ima dovoljno mesta za sitnice i veće mobilne telefone, a iznenađujuće je komforan i pozadi. Putnici prosečne visine imaju podjednako mesta za glavu kao u najnovijim hečbek modelima C segmenta, što će reći da ostaje još nekoliko centimetara lufta.

Nije tesno ni za kolena, a prtljažnik je tek posebna priča. Raspolaže sa ukupno 422 litra, što je cifra koja se odnosi na varijantu bez duplog dna i bez rezervnog točka koji je standard na test primerku.

Nissan Juke 1,0 DIG-T 114 DCT Tekna

Cena najskupljeg „nisana džuk“ je 24.480 evra, što i nije tako mnogo ako se uzme u obzir napredna tehnologija iz oblasti bezbednosti, automatizovan menjač i veoma bogata oprema. O jedinstvenom i originalnom dizajnu da i ne govorimo.

Nissan Juke 1,0 DIG-T 114 DCT Tekna

Za pohvalu je i povećanje unutrašnjeg prostora, pa bez problema može da posluži i kao porodični auto, s obzirom da se po dimenzijama enterijera približio starom „kaškaiju“. Na žalost, nema više pogona na sva četiri točka.

Nissan Juke 1,0 DIG-T 114 DCT Tekna

To nije slučajnost jer se vrlo malo kupaca odlučivalo za takvu verziju. Sada je akcenat na sportskom karakteru, kvalitetnim materijalima, haj-tek detaljima i više nego atraktivnom izgledu.

Aleksandar Bursać

Nissan Juke 1,0 DIG-T 114 DCT Tekna
OZVUČENJE ZA PRIMER

Nisan je još na aktuelnoj „mikri“ eksperimentisao sa ozvučenjem u partnerstvu sa kompanijom Bose. Tada su u naslon za glavu vozačevog sedišta ugradili posebne zvučnike a sada je taj koncept prenet i na novi „džuk“.

Nissan Juke 1,0 DIG-T 114 DCT Tekna

Ovaj put, i suvozač je dobio privilegiju da uživa u trodimenzionalnom rasprostiranju zvuka. U meniju centralnog displeja možete da podesite koliko želite da bude izražen 3D efekat kao i druge parametre. Doplata za Bose ozvučenje je 650 evra.

Nissan Juke 1,0 DIG-T 114 DCT Tekna
POLUAUTONOMNA VOŽNJA

ProPilot sistem sa „kaškaija“ i „ikstrejla“ je ugrađen i u „džuk“. Reč je o kombinaciji adaptivnog tempomata i sistema za prevenciju napuštanja saobraćajne trake koji obezbeđuju da auto sam održava odstojanje od vozila ispred.

Nissan Juke 1,0 DIG-T 114 DCT Tekna

U varijanti sa automatizovanim menjačem u potpunosti može da zaustavi auto prateći kolonu, kao i da krene za vozilom ispred posle kraćeg stajanja. Ovo je od velike pomoći u stani kreni vožnji, ali i na otvorenom, bilo da je reč o magistralnom ili auto-putu.

Nissan Juke 1,0 DIG-T 114 DCT Tekna
NAJNAPREDNIJI BEZBEDNOSNI SISTEMI

Čak i bazna verzija Nissana Juke ima većinu naprednih bezbednosnih sistema. Tekna paket opreme standardno obuhvata ne samo ProPilot sistem, već i aktivnu kontrolu mrtvog ugla.

To znači da će auto sam izvršiti korekciju volana kako bi izbegao sudar ukoliko slučajno krenete da se prestrojavate u auto koji ne vidite u mrtvom uglu. Isto tako, auto će izvršiti korekciju upravljača ukoliko se nenamerno, odnosno bez migavaca približite liniji koja razdvaja saobraćajne trake.

Nissan Juke 1,0 DIG-T 114 DCT Tekna

Izdvojili bi smo i radarski senzor sa zadnje strane. On pomaže prilikom isparkiravanja unazad kada nemate dobru preglednost puta, pa će vas zvučnim signalom a i preko kamere na centralnom displeju upozoriti na nailazeća vozila ili pešake. Naravno, svaki od ovih sistema može da se deaktivira ili da se posebno isključi intervencija volana.

Nissan Juke 1,0 DIG-T 114 DCT Tekna
NISSAN JUKE 1,0 DIG-T 114 DCT TEKNA

Motor: zapremina 999 ccm, snaga 84 kW (114KS) pri 5000 o/min, maks. o. moment 200 Nm pri 3000 o/min (200 Nm sa Over Torque), menjač automatizovani, 7 stepeni

Dimenzije: D/Š/V 4210/1800/1595 mm, međuos. rastojanje 2636 mm, prtljažnik 464 l, rezevoar 46 l, pneumatici 225/45 R19, masa 1239 kg

Performanse: maks. brzina 180 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 11,8 s, prosečna potrošnja (WLTP) 6,1-6,4 l/100 km, emisija CO2 138-146 g/km

Nissan Juke 1,0 DIG-T 114 DCT Tekna

Magazinauto.com

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare