20. Novembra 2022.

Test: Mercedes V300d 4Matic – porodica na okupu

Big Portal

U testovima Auto magazina već ste imali prilike da se upoznate sa Mercedesovom luksuznom krstaricom, kao i sa svim estetskim detaljima eksterijera i enterijera, pa se ovoga puta nećemo previše baviti tom pričom.

Na testu se sada našao najsnažniji model pod oznakom V300d 4Matic sa “AMG lajn” paketom opreme.

To znači da je reč o dvolitarskom dizelašu sa 239 KS i čak 500 Nm obrtnog momenta uz dodatnih 30 Nm iz električne baterije koja se dopunjava sistemom rekuperacije električne energije (takozvani “laki” hibrid).

Ne treba vam puno vremena da zauzimanjem pozicije za upravljačem shvatite da je u V-klasi sve ergonomski odlično rešeno i da ne morate dugo da tražite osnovne komande.

Koncept komandnog sistema preuzet je iz drugih luksuznih modela ove marke.

Preglednost je izuzetno dobra u svim pravcima, što je obezbeđeno visokom pozicijom sedenja, velikim i ravnim staklenim površinama, ali i elektronskim pomagalima poput zadnje parking kamere sa dinamičkim prikazom zakretanja i sistema kamera sa pregledom od 360 stepeni oko vozila.

Dakle, zaista je ovolikim vozilom od preko pet metara lako manevrisati na (razumno) uskim prostorima.

Tokom intenzivnih testiranja od oko 1.000 km rešili smo da isprobamo što više mogućnosti ovog vozila i to upravo u uslovima za koje je stvoren – duga putovanja sa puno komfora za sve putnike.

V-klasom smo odmah krenuli auto-putem na kome se mogla videti sva snaga ovog izuzetno energičnog dvolitarskog dizel agregata.

Nakon pomalo bučnog kretanja iz mesta i u prvoj brzini, na većim brzinama od oko 130 km/h ovaj veliki van se pretvara u potpuno bešumnu krstaricu koja pruža vanserijski komfor svojim putnicima.

Buka i vibracije motora su potpuno utišani najviše zahvaljujući devetostepenom automatskom menjaču koji broj obrtaja uvek drži na relativno niskom nivou čineći vožnju tišom i ekonomičnijom.

Jedino buka koju proizvodi kotrljanje točkova je nešto primetnija.

Preticanja su laka, glatka i bezbedna bez ijednog trenutka sumnje da li će se motor i menjač odazvati na komandu gasa onako brzo kako bi vozač u tom trenutku želeo.

Ako volite žustriju vožnju, podešavanje menjača možete menjati dugmetom na centralnoj konzoli uz čiju pomoć V-klasa prelazi iz komfort u sport mod.

Na auto-putu amo testirali i rad adaptivnog tempomata koji održava brzinu na zadatom nivou, prateći istovremeno i brzinu i odstojanje od vozila ispred vas kako bi blagovremeno usporio ili u potpunosti zaustavio vozilo u slučaju opasnosti.

Sistem kamera radi u sprezi sa radarima dugog i kratkog dometa i ovde perfektno odrađuje svoj posao.

Sistem za detekciju vozila u mrtvom uglu je svakako izuzetno koristan pri promeni traka na autoputu. Sistem za praćenje linija na putevima će vas upozoriti o nenamernom napuštanju vozne trake tako što proizvodi vibraciju upravljača.

Ovde dolazimo i do jednog nedostatka, a to je što sistem osim upozorenja nema i opciju aktivnog upravljanja i zadržavanja vozila unutar svoje trake. Dakle, ruke uvek morate čvrsto držati na upravljaču, bez skidanja pogleda sa puta ni na sekund.

Ovakav sistem postoji u drugim modelima ovog proizvođača, pa nam je izostanak toga u V-klasi pomalo nejasan.

Nakon autoputa isključujemo se na magistralni put gde pri brzini od oko 80-90 km/h ovaj van glatko pliva po putu čemu doprinosi novi sistem za dinamičku kontrolu oslanjanja i međuosovinsko rastojanje od 3,2 metra.

Za razliku od modela koji smo vozili pre dve godine, Mercedes je sada u V-klasu konačno ubacio veliki displej multimedijalnog uređaja od 10,25 inča.

Ovo nije značajno samo zbog veličine, već zbog toga što je reč o MBUX multimedijalnom sistemu najnovije generacije koji je prisutan u drugim Mercedesovim luksuznim automobilima, i koji predstavlja i virtuelnog asistenta u vožnji.

Mnogim funkcijama u vozilu sada možete upravljati i glasovnim komandama, iako sistem ne može u Srbiji da iskaže sve svoje funkcionalnosti koje smo testirali na putevima u Zapadnoj Evropi tokom na međunarodnoj prezentaciji.

U svakom slučaju, ukoliko i ne možete sve funkcije obaviti glasovnim komandama, MBUX ima displej koji je osetljiv na dodir i sa kojim ćete se brzo i lako “sporazumeti” i doći do željene postavke.

Ovo je ujedno i najveći napredak jer je konačno smanjena upotreba tačpeda koji je kod prethodnika bio prilično iritantan kada treba, na primer, da unesete adresu u navigacioni uređaj.

Osim navigacije, uz pomoć MBUX sistema lako ćete upravljati i podešavanjima vozila, klimatizacije, audio uređaja, eksternih medija, mobilnim telefonom i slično.

Glasovnim komandama možete menjati radio stanice, pozivati brojeve iz telefonskog imenika, paliti i gasiti svetla, upravljati klima uređajem i slično.

Dakle, više nego koristan pomoćnik koji sve to nudi uz izuzetno atraktivan displej i interfejs koji sada mnogo više priliči ovolikom automobilu u odnosu na prethodni od sedam inča.

Svakako, najznačajniji je komfor koji ovo vozilo nudi putnicima pozadi.

Drugi red sedišta se može lako okrenuti ka trećem, a opciono možete dokupiti i stočić koji se rasklapa između njih čime se dobija vrlo prijatan prostor za druženje, zabavu, pa čak i ručak ili rad.

Zajedno sa sedištima od vrlo meke Lugano kože atmosfera podseća više na putovanje privatnim luksuznim avionom.

Važno je i napomenuti da prednja sedišta osim grejanja imaju i funkciju hlađenja što je kod kožnog enterijera izuzetno poželjna opcija.

Putnici u zadnjem delu nemaju hlađena sedišta, ali zato imaju potpuno zatamnjena stakla i nezavisnu kontrolu klimatizacije tako da se oni i ne susreću u toj meri sa problemom vrele kože na sedištu.

Takođe imaju i mogućnost da uživaju u sunčanom nebu danju ili zvezdama noću uz ogroman panoramski stakleni krov.

Simpatičan detalj je i pregrada za velike pametne telefone za putnike na zadnjim sedištima.

Za vrhunski zvuk zadužen je i opcionalni Burmaster audio sistem sa čak 15 zvučnika i 640 vati izlazne snage što prostor unutar V-klase pretvara u koncertnu dvoranu.

Uz izuzetno elegantno i sjajno uklopljeno ambijentalno LED osvetljenje u kabini, zaista je uživanje ovim automobilom voziti se pozadi, bez obzira da li je u pitanju dan ili noć.

Tokom višednevnog testa ovaj model smo imali prilike da vozimo i po lošijim putevima centralne Srbije, zatim na auto-putu, a (naravno) zaglavili smo se i uobičajenom beogradskom saobraćajnom haosu petkom posle podne. Ni jedna od ovih situacija nije delovala naporno i zamorno kao što to inače ume da bude.

Posle puno vožnje po različitim terenima i u različitim saobraćajnim situacijama kompjuter je pokazao prosečnu potrošnju od odličnih osam litara. Imajte u vidu da govorimo o vozilu teškom 2,2 tone bez putnika i prtljaga (oko 2,5 tona sa njima).

Rezervoar ima zapreminu od 67 litara što vam omogućava domet od oko 900 km sa jednim punjenjem.

Pogon na sve točkove nije imao razloga da se se uključuje tako da smo veći deo testa obavili sa pogonom na zadnjoj osovini.

Iako smo zaključili da svoju biznis ulogu obavlja perfektno, cena od 84.000 evra za ovako opremljeno vozilo možda jeste adekvatna za agencije i hotele koje žele VIP transfer svojih putnika, ali želeli smo da istražimo kakva bi bila konfiguracija za upotrebu u jednoj većoj porodici.

Naravno, trebalo bi izbaciti neke elemente luksuza poput kožnih sedišta, panoramskog staklenog krova, velikih AMG naplataka i Burmaster premijum audio sistema.

Međutim, ne morate se odreći veoma korisnih bezbednosnih sistema, LED inteligentnih farova i MBUX multimedijalnog uređaja.

Ukoliko se umesto izuzetno snažnog motora od 239 KS odlučite za umereniji sa 163 konjske snage (što je opet sasvim dovoljno za ovaj automobil) moći ćete porodično da uživate u V-klasi za oko 48.000 evra što je čak 36.000 evra manje od testiranog modela!

Dakle možete kupiti još jedan automobil za ovu razliku u ceni.

Za kraj, ovako opremljena V-klasa nam se čini kao odlično rešenje za one koji imaju veliku porodicu, ali i veliki budžet da mogu sebi da priušte svakodnevnu vožnju ovakvim vozilom.

Prtljažni prostor

V-klasa poseduje sistem šina na kojima se nalaze drugi i treći red sedišta tako da njihovim pomeranjem možete drastično uticati i na veličinu prtljažnog prostora.

Međutim u verziji koju smo mi vozili, čak i kada su sedišta povučena maksimalno unazad, ostaje vam oko 1.000 litara prtljažnog prostora, praktično raspoređenog u dva nivoa.

Gornji je pristupačan i samo kroz otvaranje staklenog dela prtljažnih vrata što mnogo olakšava pristup kada nemate dovoljno mesta za otvaranje celih (ogromnih) petih vrata.

“Auto magazin” je nova edicija najstarijeg automobilskog časopisa u Srbiji.

Tehnički podaci

Motor2.0 CDI
Pogon4Matic, na sve točkove
Zapremina motora1.950 cm3
Snaga176 kW / 239 KS
Maks.obrtni moment500+30 Nm pri 1600-2400 o/min
Ubrzanje 0-100 km/h8,6 s
Maksimalna brzina214 km/h
Kombinovana potrošnja6,8 l/100km
Menjačautomatski, 9-stepeni
Dimenzija vozila D/Š/V5140/1880*/1928 mm (*bez retrovizora)
Međuosovinsko rastojanje3200 mm
Masa praznog vozila (sa vozačem)2200 kg

B92.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare