Zbog globalne nestašice čipova, Nio će smanjiti proizvodne kapacitete sa 10.000 na 7.500 automobila mesečno, u drugom tromesečju ove godine, piše CNBC. U kineskoj kompaniji očekuju da će biti u migućnosti da ponovo povećaju proizvodnju tek u julu, kako bi dostigli maksimalni kapacitet fabrike za 2021. od 150.000 vozila.
Kako kažu, ukoliko uspeju da sledeće godine uvedu još jednu smenu, 2022. bi mogli da završe za 300.000 izrađenih automobila. Poređenja radi, najveći konkurent u ovoj klasi električnih automobila, kompanija Tesla, navela je da je kapacitet njihove fabrike u Šangaju već dostigao 250.000 vozila godišnje.
Kako piše B92, Nio je u januaru kupcima u Kini isporučio 7.225 automobila, dok je u februaru prodao 5.578 vozila. U toj kompaniji su ranije prognozirali da će u prvom tromesečju 2021. isporučiti između 20 i 25 hiljada automobila.
Nio je u januaru predstavio svoju prvu električnu limuzinu, model ET7, kao konkurenta Teslinom Modelu S. U Kini se prodaje za 378.000 juana što je oko 58.380 dolara, ali, to je bez baterija, koje su možda i najskuplji deo automobila. Kada dodamo i baterije, automobil košta oko 448.000 juana iliti 69.200 dolara. Novi model će u prodajne salone stići naredne godine.
Kineski proizvođač ističe da nije odustao od planova da se do kraja 2021. pojavi sa svojim automobilima i u Evropi, ali za sada nije objavio tačan datum.
Izvor:B92.net
Foto:Autoblog.rs