Tesla priprema rivala Volkswagena ID.3 za europsko tržište - BIGportal.ba
Auto-moto Noviteti

Tesla priprema rivala Volkswagena ID.3 za europsko tržište

Tesla povlači još jedan potez kojim će zacementirati poziciju vodećeg svjetskog proizvođača električnih automobila.

Konkurencija u vidu etabliranih proizvođača sve je oštrija, posebno u Evropi, nakon postizanja  najuspešnijih prodajnih rezultata u trinaestogodišnjoj istoriji kalifornijske marke.

Ključna stvar za Teslu, kada je reč o nastavku uspešnog poslovanja, biće lansiranje kompaktnog, priuštivog električnog hečbeka, koji će se staviti naspram imena kao što su VW ID.3 Nissan Leaf i Kia e-Niro.

VW ID3 vs Tesla Model 3 vs Nissan Leaf e+ | Top Gear

S planom da s prodajom krene 2023., novi Teslin hečbek će označiti svojevrstan otklon od premijum EV sektora na teritoriju vozila dostupnijih široj grupi kupaca. Model 3 ređa uspehe na Starom kontinentu, gde je konstantno među najbolje prodavanim električnim automobilima. Računa se da bi cena novog hečbeka u Evropi gravitirala oko 25.000 evra.

Ovakva promena kursa u cenovnoj politici će biti omogućena novom baterijskom tehnologijom, koju je razvio Tesla, i za koju se tvrdi da će redukovati troškove proizvodnje za 50 odsto u poređenju s aktuelnim metodama, obezbeđujući više energije i do 16 odsto širu autonomiju po punjenju.

Prve detalje u vezi s novom tehnologijom je obelodanio upravo Ilon Mask na „Battery Day“ manifestaciji prošle godine, kada je rekao da ga muči činjenica što Tesla nema u ponudi istinski priuštiv model, istakavši da će se to promeniti u budućnosti. Da bi se to ostvarilo, osvrnuo se Mask, neophodne su jeftinije baterije.

Serijska proizvodnja novokreiranih paketa baterija će biti moguća već sledeće godine, a novajlija unutar visokokonkurentnog segmenta, biće u ravni po performansama s modelima nekoliko kategorija iznad, s autonomijom ne manjom od 400 kilometara, čak i po strogom EPA standardu.

Ostaje da se vidi da li će Tesla novi hečbek ponuditi s baterijom kapaciteta manjeg od 50 kWh, ali varijanta s kraćom autonomijom bi mogla Tesli da pruži ulazna vrata na tržište urbanog prevoza. Long Range verzija bi bila rame uz rame s 567 kilometara dometa koju pruža „dalekometni“ Model 3 (po WLTP-u).

Za očekivati je da novajlija preuzme smernice dizajna od Modela 3, kao i da ponese naziv „Model 2“. Evropska verzija Modela 2 bi se proizvodila uz Model 3 i Model Y u novoj Teslinoj fabrici u Nemačkoj blizu Berlina, koja bi nakon serije odlaganja trebalo da bude otvorena početkom 2022.

Opisana kao „najveća fabrika na svetu“, raspolagaće kapacitetom od 500.000 automobila godišnje i biće ključna u nastavku rasta Tesle van američkog i kineskog tržišta.

Vrele Gume

Danas objavljeno

Stigao je Opel Astra GSe – sportski plug-in hibrid

Zeljka

Volvo ponovo unaprjeđuje bezbjednost, unutrašnji radar spasava živote

Vanja A

Uvodi se zabrana preticanja za kamione na auto-putu?

Vanja A

Ostavite komentar