Nemački autoklub (ADAC) je analizirao statistiku s Euro NCAP-ovih crast testiranja i testiranja sistema aktivne bezbednosti i zaključio da se situacija dramatično menja.
– U 2022. godini Mercedes i Volvo neće deliti pobednički podijum za najbezbednije automobile, već dva modela Tesle i Lexusa – objavljeno je.
Čini se da Teslina strategija prikupljanja velike količine stvarnih podataka o nesrećama deluje. Nije samo prelazak na elektromobilnost i napad novih robnih marki ono što trenutno stavlja pod pritisak etablirane premium proizvođače, već i visoka sposobnost prilagođavanja konkurencije kada je u pitanju bezbednost. To se posebno odnosi na pridošlice iz Kine, koji su verovatno poučeni ranijim greškama, nparavili veliki iskorak, a sada su se neki zasluženo našli među prvih deset, ističe Revija HAK.
Mercedes je i dalje zastupljen na lestvici najboljih, dok npr. BMW nije uspeo da uđe u prvih deset sa serijom 2 Coupe. Zato je tu kineski Way Coffe 01, a i kinesko-Mercedesova kooprodukcija Samrt #3. Na osmom mestu je još jedan kineski automobil, Nio ET7.
Ovo je deset najboljih modela na crash testu prema Euro NCAP standardu, koji su testirani ove godine:
Model automobila | Oblik karoserije | Ocena |
1. Tesla Model S | hatchback | 92,4 posto |
2. Tesla Model Y | SUV | 92,2 posto |
3. Lexus RX | SUV | 89,4 posto |
4. Mercedes EQE | notchback | 89,0 posto |
5. Wey Coffee 01 | SUV | 88,4 posto |
6. Wey Coffee 02 | SUV | 88,2 posto |
7. Smart #1 | SUV | 88,0 posto |
8. Mercedes-Benz C-klase | Notchback, karavan | 87,4 posto |
8. Hyundai Ioniq 6 | hatchback | 87,4 posto |
8. Nio ET7 | notchback | 87,4 posto |
B92.