Tesla Cybertruck nije dovoljno bezbjedan da bi se prodavao u Evropi - BIGportal.ba
Auto-moto Ostalo

Tesla Cybertruck nije dovoljno bezbjedan da bi se prodavao u Evropi

U Nemačkoj smatraju da je karoserija električnog kamioneta suviše kruta da bi pružila odgovarajuću zaštitu putnicima, ali i da predstavlja opasnost po pešake.

Iako je već nekoliko stotina hiljada potencijalnih kupaca u SAD, ali i drugim zemljama širom sveta, pokazalo interesovanje za Tesla Cybertruck, moguće je da ovaj kamionet neće dobiti dozvolu za prodaju u Evropi – barem ne u svom trenutnom obliku.

Kako prenosi nemački AutomobileWoche, u toj zemlji smatraju da je konstrukcija nedavno predstavljenog električnog kamioneta previše rigidna da bi zadovoljila propisane bezbednosne standarde na tržištu EU.

Suviše kruta karoserija nije dobra ni za bezbednost putnika, ukoliko nema “zona gužvanja” prilikom sudara, a nefleksibilni čelični paneli sa oštrim ivicama i uglovima mogu mnogo ozbiljnije da povrede pešake, u poređenju sa lako savitljivim elementima na prednjem braniku i maski automobila koji su projektovani da zaštite pešake u slučaju udara.

Prema rečima Štefana Telera, eksperta iz nemačkog TÜV-a, neophodne su značajne modifikacije osnovne strukture Tesle Cybertruck da bi se zadovoljili kriterijumi za bezbednost putnika.

“Prednji branik i hauba moraju biti u stanju da apsorbuju energiju udara kako bi zaštitili pešake”, dodaje Teler.

On dalje navodi da na karosriji električnog kamioneta nema elemenata koji bi se u slučaju udesa deformisali i amortizovali energiju sudara, pa će na putnike delovati ogromne sile. U tom slučaju, čak ni vazdušni jastuci neće biti od velike pomoći.

Štefan Teler kaže da Tesla Cybertruck u trenutnom obliku ne bi mogao da dobije dozvolu da se prodaje u Nemačkoj kao velikoserijski produkcijski automobil.

Kako je onda moguće da je ovaj kamionet dovoljno bezbedan za SAD, ali ne i za Evropu?

Naime, Tesla Cybertruck se u Sjedinjenim Državama kvalifikuje kao lako teretno vozilo, a za tu klasu automobila ne primenjuju se ista pravila u pogledu bezbednosti kao za obična putnička vozila.

Sa druge strane, u Evropi bezbednost takvih vozila ispituju EuroNCAP i druge slične organizacije koje posebno insistiraju na elementima pasivne bezbednosti, bilo da je reč o putnicima u automobilu ili o pešacima.

B92

Danas objavljeno

Prekretnica? Prvi put u istoriji prodato više električnih automobila nego dizelaša

Zeljka

Najčešće greške koje prave kupci polovnih automobila

Zeljka

Tesla bez grijanja na -40, u pomoć priskočila porodica sa vozilom sa SUS motorom

Zeljka

Ostavite komentar