Svjetska premijera - BIGportal.ba
Auto-moto Noviteti

Svjetska premijera

BMW XM – prvi hibridni krosover sa “M” značkom

U svetlu jubilarne proslave 50 godina M odeljenja, BMW je u sredu 28. septembra zvanično predstavio XM, drugi jedinstveni M model, posle čuvenog BMW-a M1, koji je ugledao svetlost dana 1978. godine.

Reč je o prvom elektrifikovanom krosoveru visokih performansi koji dolazi u ekskluzivnom i ekstravagantnom dizajnu, sa novom interpretacijom izgleda prednjeg dela po ugledu na luksuzne automobile iz BMW game.

Kada je reč o dizajnu, BMW XM ima podeljene farove, zlatni okvir prednje maske sa osvetljenjem i velike usisnike za vazduh u frontalnom delu, kao i točkove od 21 inča u standardnom paketu opreme (moguće je poručivanje točkova do 23 inča).

Eksterijer krasi više elemenata koji imaju sličnosti sa legendarnim sportskim BMW M1 automobilom i karakterišu ga široke lajsne na bokovima, kao i dva BMW ugravirana znaka na zadnjem staklu.

Na zadnjem delu automobila nalazi se potpuno ravno staklo, kao i ekskluzivno dizajnirane izduvne cevi.

Foto: BMW promo

Enterijer je izveden u jedinstvenom BMW XM dizajnu, za čiju su izradu upotrebljeni specijalni materijali, poput posebne kategorije “Vintage” kože.

Prednja sedišta su M multifunkcionalna, dok zadnji deo kabine karakteriše luksuzni M Lounge.

Tu je i poseban kožni volan, kao i standardni BMW Live Cockpit Professional u čijem je fokusu vozač.

Foto: BMW promo

Standardni paket uključuje i ambijentalno osvetljenje, četvorozonsku automatsku “klimu”, Harman Kardon audio sistem, Travel & Comfort sistem, Head-Up displej, kao i opcionalni Bowers & Wilkins Diamond audio sistem sa dodatna četiri zvučnika u krovu automobila.

BMW XM nudi zakrivljeni 14,9-inčni digitalni ekran multimedijalnog sistema, kao i digitalnu instrument tablu dijagonale 12,3 inča, zasnovanu na BMW operativnom sistemu 8.

Foto: BMW promo

Vozačima se kod ovog modela nudi veliki izbor sistema asistencije u vožnji, pa tako standardna specifikacija uključuje upozorenje na frontalni sudar, upozorenje o napuštanju trake, uključujući i povratak u traku (uz pomoć pri upravljanju), kao i info sistem o ograničenju brzine.

Pored toga moguća je i delimična autonomna vožnja sa ograničenjem brzine do 210km/h (koja je vremenski limitirana).

Foto: BMW promo

Pogonski sistem je Plug-in hibridni i sastoji se od 4.4-litarskog V8 tvin-turbo benzinskog motora i veoma snažnog električnog motora.

M HIBRID pogonski sistem u BMW-u XM proizvodi ukupno 480 kW/653 KS (kombinacija motora sa unutrašnjim sagorevanjem – do 360 kW/489 KS i sistema električnog pogona – do 145 kW/197 KS).

Pored toga, M HIBRID pogonski sistem raspolaže sa maksimalnim ukupnim obrtnim momentom od 800 Nm (motor sa unutrašnjim sagorevanjem do 650 Nm u kombinaciji sa električnim motorom koji razvija do 280 Nm).

Foto: BMW promo

Kompaktna litijum-jonska baterija, ukupog iskoristivog kapaciteta 25,7 kWh, nalazi se u podu vozila i omogućava automobilu da u čisto električnom režimu vožnje pređe čak 88 km (po WLTP ciklusu) i maksimalnu brzinu u vožnji na struju do 140 km/h.

Bateriju je moguće puniti na punjaču maksimalne snage 7,4 kW.

Foto: BMW promo

Snaga pogonskog sistema se prenosi preko M xDrive pogona na sve točkove, koji veći deo snage prebacuje na zadnju osovinu.

U raspodeli snage pomaže standardni M sportski diferencijal na zadnjoj pogonskoj osovini. Uz posebne xDrive modove vožnje ovaj paket omogućava odlične performanse u svim situacijama, kažu u BMW-u.

Foto: BMW promo

BMW XM ubrzava od 0 do 100 km/h za 4,3 sekunde, što je propraćeno posebnim energičnim zvukom, koji potiče od njegovog sportskog izduvnog sistema sa dve cevi koje su po prvi put na BMW-u postavljene jedna iznad druge.

Početak proizvodnje BMW-a XM planiran je za decembar 2022. godine u Spartanburgu u SAD, dok će prvi primerci do svojih vlasnika stići na proleće 2023. godine.

Foto: BMW promo
Foto: BMW promo
Foto: BMW promo
Foto: BMW promo
Foto: BMW promo
Foto: BMW promo

B92.

Danas objavljeno

Ništa od VN Kine i u 2023. godini

Vanja A

Ferrari pali na guranje (VIDEO)

Vanja A

Poslije dugog rasta, tržište električnih automobila pred recesijom?

Vanja A

Ostavite komentar