Svjetska premijera: Zablistao redizajnirani BMW Serije 5 - BIGportal.ba
Auto-moto Noviteti

Svjetska premijera: Zablistao redizajnirani BMW Serije 5

BMW je objavio zvanične fotografije i tehničke detalje osvežene “petice”.

Mesec dana nakon što su na Internet dospele prve fotografije restilizovane Serije 5, BMW je održao online premijeru ovog modela.

Javnosti su predstavljene i limuzinska i karavan verzija, a oba vozila su osim kozmetičkih promena pretrpela i tehnološka unapređenja motorizacije, kako bi bila konkurenta najvećim rivalima – Audiju A6 Mercedesu E klase.

Kada je reč o dizajnu spoljašnjosti, model za 2021. donio je nove standardne adaptivne LED farove, koji su nešto tanji nego pre i imaju inkorporirana LED dnevna svetla u vidu dva položena slova “L”.

Kao kod mnogih savremenih modela, ona služe i kao pokazivači pravca, kada prilikom skretanja belu svetlost menja narandžasta.

BMW je pozadi diskretno preoblikovao stop svetla a tu su i novi trapezoidni izduvi.

M Sport paket opreme dolazi sa novim branicima, uvećanim prednjim usmerivačima vazduha, malim spojlerom na poklopcu prtljažnika i restilizovanim zadnjim difuzorom.

Promene u enterijeru su minimalne. Sve verzije nove “petice” opremljene su BMW-ovim iDrive 7 multimedijalnim sistemom sa 12,3-inčnim digitalnim ekranom.

Sistem uključuje i navigaciju, kao i Apple CarPlay i Android Auto funkcije za povezivanje sa smartfon uređaijma.

Digitalizacija obuhvata i instrument tablu gde se nalazi još jedan 12,3 inčni displej.

Motorizacija BMW-a Serije 5 za 2021. unapređena je uvođenjem 48-voltnog “blagog hibridnog sistema” u gotovo sve benzinske i dizel verzije, a tu su i dva “plug-in” hibrida.

Bazični model 520i ima 4-cilindarski 2.0 benzinski motor sa 184 KS (135 kW) i 290 Nm, a uparen je sa 8-stepenim Steptronic automatikom.

Sledi 530i sa motorom iste zapremine, ali veće snage – 252 KS (185 kW) i 350 Nm. Menjač je takođe isti kao kod osnovnog modela, a kupcima je na raspolaganju i verzija sa xDrive pogonom na sva 4 točka.

BMW 540i je opremljen 3.0-litarskim 6-cilindrašem sa 333 KS (245 kW) i 450 Nm. Snaga se prenosi na zadnje ili sva 4 točka (xDrive) putem 8-brzinskom automatskog menjača.

U vrhu ponude je BMW M550i xDrive koji dobija snagu od 4.4 V8 agregata sa 530 KS (390 kW) i 750 Nm. Menjač je takođe 8-stepeni Steptronic.

Što se dizelaša tiče, ponudu otvara 520d sa 2.0 motorom od 190 KS (140 kW) i 400 Nm maksimalnog obrtnog momenta.

Osim standardne verzije sa zadnjim pogonom, kupcima je na raspolaganju i xDrive.

Sledeći po redu je BMW 530d čiji 3.0-litarski agregat sa 6 cilindara isporučuje 286 KS (210 kW) i 650 Nm. I ovaj model se može po želji naručiti sa pogonom na sva 4 točka.

Najjači dizelaš je 540d xDrive sa 3.0 motorom sa 6 cilindara koji proizvodi 340 KS (250 kW) i 700 Nm.

Svi dizelaši za prenos snage koriste pomenuti 8-stepeni automatski menjač.

Osnovni “plug-in” hibridni model je 530e koji se sastoji od benzinca sa 184 KS i 300 Nm i elektromotora od 109 KS (80 kW) i 265 Nm. Ukupna kombinovana snaga hibridnog sistema iznosi 292 KS (215 kW), a obrtni moment 420 Nm.

Ako se vozi isključivo na struju, automobil može da pređe 60-ak km, a u električnom režimu vožnje maksimalna brzina ograničena je na 140 km/h.

BMW 530e je dostupan i u varijanti sa xDrive pogonom na sva 4 točka.

Na kraju, tu je i još jedna “plug-in” hibrid, 545e xDrive, sa 6-cilindarskim 3.0 benzincem od 286 KS (210 kW) i 450 Nm, kome takođe pomaže elektromotor od 109 KS (80 kW) i 265 Nm.

Ukupna kombinovana snaga ove verzije je 394 KS (290 kW), a maksimalni obrtni moment 600 Nm.

I ovaj automobil se može voziti do 60 km u čisto električnom režimu vožnje, uz limitiranu maksimalnu brzinu na 140 km/h. Oba “plug-in” hibrida za prenos snage koriste 8-brzinski Steptronic.

Danas objavljeno

Kaciga od 20 dolara je mogla da spriječi 1,4 miliona smrtnih slučajeva u posljednjih 12 godina

Vanja A

„Made in Germany“: nova Opel Astra budi emocije

Vanja A

Kako se pravilno čuvaju ljetnje gume

V.R.

Ostavite komentar