1. Juna 2022.

Svjetska premijera: BMW X1 za 2023.

Big Portal

Treća generacija BMW-a X1 donosi novim izgled, ali i evolutivni dizajn, više tehnologija i standardni sedmostepeni automatski menjač u svim verzijama. Model za 2023. zadržava osnovne proporcije svog prethodnika, ali ih kombinuje sa smelijom prednjom maskom koja sadrži nešto veće “bubrege”.

LED svetla su standardna i napred i pozadi, a stop svetla dobijaju novi profil u obliku slova L. Pozadi, uži zadnji prozor daje novom X1 robusniji izgled, dok prošireni lukovi točkova naglašavaju njegovu širinu.

MOŽDA VAS ZANIMA

Kao opcija, moguće je poručiti adaptivne LED farove sa matrix funkcijom i varijabilnom distribucijom svetla, kao i potpuno automatsku kuku za vuču.

Na zadnjem delu novog BMW-a X1 su nova, tanka zadnja svetla atraktivnog 3D oblika, a spoljašnost je moguće unaprediti i uz opcionalni xLine ili M Sport paket.

Svi modeli standarno su opremljeni 17-inčnim alu felnama, uz mogućnost naručivanja i drugih dimenzija, od kojih je vozačima po prvi put dostupna i opcija od 20 inča.

BMW X1 je porastao u poređenju sa odlazećim modelom. Dužina vozila je 4.500 mm, širina 1.845 mm, a visina 1.642 mm. Međuosovinsko rastojanje iznosi 2.692 mm.

U unutrašnjisti novi X1 nudi stadnardni multimedijalni sistem sa zakrivljenim ekranima dimenzija 12,25 i 10,7 inča, koji koristi najnoviji BMW Operativni sistem 8.

Atraktivnost enterijera dodatno je izražena novodizajniranim sedištima, koja opcionalno mogu biti i u sportskoj verziji, sa električnim pomeranjem, lumbalnom podrškom, ali i funkcijom masaže.

Budući vozači novog X1 moći će da nadograde svoja sedišta presvlakama od veštačke “Sensatec” ili prave “Vernasca” kože.

Zadnja sedišta je moguće oboriti u odnosu 40:20:40, a zapremina prtljažnika iznosi od 540 do 1600 litara.

Vozačima je dostupno i poručivanje palete sistema asistencije u vožnji koja uključuje sve aktuelne sisteme identične onima koji se nalaze u BMW automobilima visoke klase.

Radari i kamere omogućavaju funkcije poput samostalnog održavanja u traci i upravljanja kao i aktivnog tempomata koji radi do 210 km/h.

Na spisku standardne opreme su pomenuti automatski menjač, navigacija, automatski dvozonski klima-uređaj, četiri USB C porta, kao i dva 12-voltna priključka.

Pored navedenog, tu su još tempomat i parking senzori sa zadnjom kamerom.

Sve komponente na automobilu su izmenjene u odnosu na prethodni model, a unapređeni su i sistemi oslanjanja pa su tako amortizeri na prednjem delu promenjive tvrdoće u zavisnosti od hoda, a moguća je doplata za M adaptivno oslanjanje, kao i sportsko upravljanje.

Po prvi put će X1 moći da se naruči i u čisto električnoj verziji. Model koji će nositi oznaku iX1 xDrive30 ima dva elektromotora, po jedan na svakoj od osovina, ukupne snage 313 KS (230 kW), dok ukupni obrtni moment iznosi 494 Nm.

Pomenuta dva elektromotora pete generacije ovom automobilu obezbeđuju pogon na sva četiri točka. Ubrzanje iz stanja mirovanja do 100km/h se realizuje za 5,7 sekundi, a očekivana autonomija po WLTP standardu kreće se od 413 do 438 km.

Baterija ima kapacitet od 64,7kWh i moguće ju je puniti maksimalnom snagom od 130 kW, kada se za svega 10 minuta može povećati autonomija za 120 km.

Ista generacija električnog pogona primenjena je i na plug-in hibridnim verzijama koji imaju povećanu čisto električnu autonomiju u odnosu na prethodnu generaciju (od 78 do 89 km).

Plug-in hibridne verzije nose oznake BMW X1 xDrive 25e i xDrive 30e, s tim da prva proizvodi 245 KS (180 kW) i 477 Nm, a druga 326 KS (240 kW) i takođe 477 Nm.

Novi BMW X1 dostupan je i sa konvencionalnim pogonom. U ponudi su dve benzinske i dve dizel opcije.

Bazični benzinac je X1 sDrive18i sa 136 KS (100 kW) i 230 Nm, a jači je xDrive 23i sa 211 KS (150 kW) i 320 Nm. Ovaj drugi je opremljen 48-voltnim “lakim” hibridnim sistemom koji snagu može povećati na 218 KS (150 kW), a obrtni moment na 360 Nm.

Osnovna dizel verzija sDrive 18d ima 150 KS (110 kW) i 360 Nm, dok snažniji dizelaš, xDrive 23d raspolaže sa 197 KS (140 kW) i 400 Nm. I ovaj model nudi električnu podršku u vidu 48-voltnog “lakog” hibrida uz čiju pomoć razvija 211 KS (155 kW).

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare