Auto-moto Ostalo

Sve teže do 5 zvjezdica: EuroNCAP pooštrio kriterijume testova bezbjednosti

Nezavisna evropska organizacija za ispitivanje bezbednosti automobila – EuroNCAP, ažurirala je svoje protokole za ovu godinu, uvodeći nove testove i određene promene u načinu ocenjivanja novih modela.

EuroNCAP je u protekloj deceniji značajno doprineo poboljšanju opšte bezbednosti na evropskim putevima, jer je iz godine u godinu pooštravao kriterijume na svojim testovima sudara.

Na taj način, proizvođači su bili prinuđeni da iz generacije u generaciju unapređuju svoje modele, bilo da je reč o sistemima pasivne ili aktivne bezbednosti.

Jedna od najvećih promena za ovu godinu je uvođenje nove pokretne barijere u okviru testa frontalnog sudara sa delimičnim preklapanjem, umesto postojeće statične koja je korišćena tokom protekle 23 godine.

Na ovaj način se realističnije ocenjuje nivo zaštite putnika u slučaju čeonog sudara, ali i bolje procenjuje na koji način prednja konstrukcija vozila utiče na povrede vozača i suvozača.

Pored toga, EuroNCAP je u program testiranja uvrstio najsavremeniju svetsku testnu lutku za merenje posledica sudara na čovečji organizam, pod nadimkom “Tor” (Thor).

Test bočnog sudara je takođe unapređen za 2020. godinu, sa bitnim izmenama koje uključuju i procenu povreda izazvanih međusobnom interakcijom tela vozača i suvozača.

Preciznije će se ocenjivati i učinkovitost bočnih vazdušnih jastuka u slučaju ove vrste sudara, a proizvođači će se ohrabrivati da uvode inovacije poput centralnog vazdušnog jastuka između vozača i suvozača, koji već postoji u nekim serijskim modelima.

EuroNCAP će u okviru oblasti ispitivanja elektronskih sistema asistencije od sada ocenjivati i takozvanu “Driver Status Monitoring” tehnologiju koja detektuje umor i dekoncentraciju vozača i upozorava ga zvučnim i vizuelnim signalom.

Ova organizacije će takođe nastaviti sa testiranjem sistema pomoći vozaču i ocenjivati automatsko kočenje u slučaju opasnosti, ali i koliko su pritom zaštićeni pešaci, a za ove testove će biti osmišljeni najraznovrsniji scenariji koji se mogu zamisliti u realnim situacijama u saobraćaju.

Na taj način, proizvođači automobila se ohrabruju da stalno poboljšavaju svoje tehnologije.

I na kraju, ali definitivno ne najmanje važno, za konačnu ocenu bezbednosti nekog modela u obzir će se uzimati i bezbednost putnika nakon sudara, odnosno opcija da vozilo koje je učestvovalo u udesu automatski šalje hitnim službama informaciju o lokaciji nesreće ali i druge podatke koje mogu biti od presudne važnosti prilikom intervencije hitne pomoći ili vatrogasaca.

Kada se sve ovo uzme u obzir, proizvođači automobila će biti pred velikim iskušenjima ako žele da njihovi novi modeli osvoje maksimalnih 5 zvezdica za bezbednost.

Pogledajte šta je sve novo na ovogodišnjem EuroNCAP testu:

Danas objavljeno

Renaultu odobren zajam od pet milijardi evra

Zeljka

Nijemci smislili nove “ležeće policajce”

Zeljka

Vraća se Renault 4

D

Ostavite komentar