3. Maja 2022.

SUV vozila preplavila tržište, koji brendovi im još odolijevaju

Big Portal

Kupci vole SUV vozila. Ovo je vrlo važan argument za njihovu ponudu. Klasični automobili zamenjeni su u gotovo svakom segmentu. Od malih gradskih do luksuznih modela.

Ova moda je toliko uzela maha da će uskoro karoserija SUV-a postati polazna tačka, a modeli sa nižim odstojanjem od tla verovatno će se smatrati izuzetkom i biće namenjeni maloj grupi entuzijasta.

Prema istraživanju koje je sproveo JATO Dynamics, koji analizira automobilsko tržište, SUV košta u proseku 33% više od sličnog putničkog automobila bez podignute karoserije.

Što je klasa automobila niža, razlika u ceni je veća. Tako, na primer, u B segmentu dostiže 35%, a u luksuznom segmentu topi se na 11%.

Da li je izrada SUV-a zaista toliko skuplja od proizvodnje, npr. kompakta? Naravno da ne. Kupci plaćaju više za SUV jer su moderni i traženi. To se zatim pretvara u veću profitabilnost. Bolje zarađujete na “terencima”.

S obzirom da SUV-ovi donose veću zaradu, sve više proizvođača prelazi na proizvodnju istih. Puristi džabe plaču i žale se po internetskim forumima.

Čak i Lamborghini ima SUV, a već neko vreme ovu vrstu automobila proizvode i JaguarMaserati Aston Martin.Lotus se tekođe nedavno pridružio.

Da ne spominjemo Bentley Rolls-Royce.

Koliko još marki ne nudi SUV? Novinari portala Motor1 su to prebrojali, a ispostavilo se da je lista zaista kratka. Popisali su 11 brendova bez SUV-a. Treba napomenuti da nisu uzeli u obzir proizvođače kao što su Caterham, Koenigsegg, Rimac ili Morgan.

Ovo su marke koje još memaju SUV: Abarth, Alpine, Bugatti, Chrysler, Ferrari, Lancia, Lucid, McLaren, Pagani, Polestar i Ram. Međutim, u slučaju Alpine spominju se planovi za proizvodnju SUV-a sa vremena na vreme.

Ne treba isključiti ni sličan model iz Bugattija, ali to je pitanje budućnosti. Bio bi to najekskluzivniji i verovatno najbrži i najskuplji SUV na svetu.

Marka Chrysler već je pravila terenske automobile (npr. model Aspen). Planira da to ponovi, ovog puta sa električnim pogonom, što nagoveštava koncept Airflow.

Dugo očekivani Ferrarijev SUV, Purosangue, stiže tokom ove godine, iako verovatno neće biti tipičan predstavnik segmenta.

Šta je sa brendom Lancia? Možda ćemo jednog dana videti, na primer, varijaciju na Alfa Romeo Tonale sa svojim logom… ako italijanski brend uopšte preživi.

Lucid je već najavio SUV (zvat će se Gravity i imaće 1600 KS). McLaren i Pagani za sada ne planiraju takve automobile.

Sa druge strane, Polestar SUV, kada se jednog dana pojavi, nikoga neće iznenaditi.

Što se tiče marke Ram, ona proizvodi američke kamionete, koje je, iako su namenjeni vožni po raznim terenima i putnim podlogama, ipak teško definisati kao pripadnike SUV segmenta.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare