Početkom godine, Volkswagen je okončao proizvodnju Passat limuzine u Evropi, a sada to isto čini Renault sa svojim porodičnim sedanom. I dok proizvođač iz Volfsburga i dalje izrađuje karavan verziju, Francuzi su ukinuli i nju. Drugim rečima, ovo je potpuni kraj za Talisman, automobil koji je imao ambiciju da nasledi nekada uspešnu Lagunu.
Vest nije iznenađenje s obzirom da je Renault i ranije najvljivao da će odustati od Talismana, što se i dogodilo kada je krajem februara zvanično okončana proizvodnja ovog automobila.
Što se tiče francuskog proizvođača, on sada u ponudi u Evropi ima samo jednu limuzinu.
U odabranim zemljama i dalje se prodaje kompaktni Megane GrandCoupe. Sa druge strane, nakon što je 2019. izbacio iz game Clio karavan u petoj generaciji ovog gradskog automobila, i sada Talisman, jedini preostali karavan marke Renault je Megane GrandTour.
Sunovrat limuzina – ko će opstati, a ko profitirati?
Pošto klasične limuzine sve više gube na popularnosti, Renault ne planira direktnog naslednika Talismana. I nije usamljen u tome.
Veruje se da Volkswagen neće lansirati novu Passat limuzinu, a očekuje se i da će naslednik modela Opel Insignia biti SUV, dok nedavno predstavljeni Ford Mondeo za kinesko tržište neće doći u Evropu.
Sudbina modela Peugeot 508 je za sada nepoznata, ali se postoji nada da će se ovaj automobil zadržati i u sledećoj generaciji.
Sa druge strane, Citroen C5 se tehnički gledano vratio, ali njegova forma se promenila pošto je to sada mešavina karavana i krosovera.
Postoje izgledi da će Mazda sledeću generaciju “šestice” ponuditi i u Evropi, i to baziranu na mehaničkoj platformi sa zadnjim pogonom.
Toyota je nakon ukidanja Avensisa Evropljanima počela da prodaje limuzinu Camry Hybrid, ali taj automobil i nije baš naročito tražen u ovom delu sveta.
Kada se sve ovo uzme u obzir, sledeća generacija Škode Superb ima dobre izglede da postane najpopularnija limuzina srednje veličine u mejnstrim segmentu.