Desetak godina nakon što je Volvo na modelu V40 predstavio spoljni vazdušni jastuk koji treba da zaštiti pešake u slučaju udara, Subaru je sličnu tehnologiju ponudio na domaćem tržištu na modelu Levorg.
Ovaj karavan je dostupan u nekoliko atraktivnih varijanti, a pojedine verzije na spisku opreme imaju i spoljni vazdušni jastuk. Kao i u pomenutom V40, njegova namena je zaštita pešaka.
U slučaju naletanja vozila na pešaka ovaj jastuk se aktivira u donjem delu A stuba i tako smanjuje mogućnost povrede lica koje je udareno.
Aktivacija vazdušnog jastuka zavisi od brzine automobila pri sudaru, odnosno od jačine udarca vozila u “prepreku”.
Ovo nije jedini tip spoljnog vazdušnjog jastuka u auto-industriji.
Naime, firma ZF predstavila je 2019. bočni spoljni vazdušni jastuk koji štiti automobil i putnike u njemu u slučaju udara drugog vozila sa strane.
Ova kompanija radila je čitavu deceniju na razvoju novog sistema vazdušnih jastuka.
Kako objašnjavaju u ZF-u, bočni sudari spadaju među najopasnije saobraćajne nezgode. Samo u Nemačkoj u udesima ove vrste godišnje pogine skoro 700 ljudi, što je trećina od ukupnog broja smrtno stradalih na putevima u toj zemlji.
U ZF-u smatraju da bi uvođenje spoljnih bočnih vazdušnih jastuka sačuvalo brojne živote i pomoglo da se znatno ublaže povrede putnika.
Prema njihovim rečima, ovaj tip vazdušnog jastuka smanjuje prodiranje jednog vozila u drugo za do 30%.
Izvor: B92