Lako ga je uključiti u svaki obrok
Superhrana je često u centru pažnje zbog svojih pojedinačnih zdravstvenih koristi. Ali šta ako prava “magija” leži u njihovim kombinacijama? Iznenađujući ukusan duo mogao bi biti tajna poboljšanja zdravlja srca i otključavanja još većih nutritivnih koristi od jedenja samo jedne “superhrane”, prema novom istraživanju.

Dinamični duo
„Podcijenjeni mango i uvijek popularni avokado čine kombinaciju hrane koja je toliko moćna da pomaže u podršci zdravom protoku krvi i funkciji srca – dva ključna faktora u smanjenju rizika od srčanih bolesti – a uz to je i ukusna.“ U nedavnoj studiji objavljenoj u časopisu Journal of the American Heart Association, učesnici (odrasli sa dijabetesom) jeli su jedan cijeli avokado i jednu šolju manga svaki dan tokom osam sedmica. Istraživači su primijetili mjerljivo povećanje vazodilatacije posredovane protokom krvi (kako se arterije šire kao odgovor na povećan protok krvi), ključnog pokazatelja zdrave funkcije krvnih sudova. Učesnici su također iskusili poboljšanje dijastoličkog krvnog pritiska u poređenju sa onima na dijeti koja nije uključivala ovu kombinaciju svaki dan“, kaže dr. Lauren Manaker, registrovani dijetetičar i nutricionista.
Iako se studija fokusirala na osobe s predijabetesom, nalazi nude vrijedne informacije za sve koji žele podržati svoje kardiovaskularno zdravlje. Prednost je u tome što ne morate potpuno promijeniti način života da biste vidjeli koristi; samo dodavanje dva sastojka u vaš dnevni jelovnik dovoljno je da biste imali zaista mjerljiv učinak.
Zašto avokado i mango?
Dva voća sadrže potpuno različite, ali vrlo komplementarne, nutritivne profile. Autori studije objašnjavaju da je avokado bogat mononezasićenim mastima, koje su neophodne za održavanje zdravog nivoa holesterola i podršku ćelijskoj strukturi. Također je pun dijetalnih vlakana, koja pomažu u regulaciji šećera u krvi i održavaju osjećaj sitosti. Mango, s druge strane, pruža dozu vitamina C, koji je važan za popravak tkiva i imunološku funkciju. Također sadrži jedinstvene bioaktivne spojeve, uključujući antioksidanse poput mangiferina i galotanina, koji podržavaju zdravlje krvnih sudova i pomažu u zaštiti ćelija od oštećenja.
„Kombinacija ova dva voća pruža bogatu opskrbu dijetalnim vlaknima, mastima korisnim za srce i antioksidansima. Ova specifična mješavina pomaže u smanjenju oksidativnog stresa i kronične upale niskog stupnja, dva glavna krivca za oštećenje krvnih žila. Zdrave masti u avokadu također pomažu tijelu da bolje apsorbira vitamin A topiv u mastima i antioksidanse koji se nalaze u mangu, maksimizirajući učinak svakog zalogaja“, objašnjava Manaker.

Kako ih uključiti u jelovnik
Nutricionistica Manaker predlaže nekoliko jednostavnih i ukusnih načina da ovu kombinaciju uključite u svoju svakodnevnu prehranu.
Ljuta salsa od manga i avokada
Nasjeckajte mango i avokado na kockice, pomiješajte ih sa sitno sjeckanim crvenim lukom, jalapeño papričicama, svježim korijanderom i puno soka od limete. Ovaj umak se savršeno slaže s pečenim tofuom ili piletinom.
Tropski smoothie
Izmiksajte smrznute komade manga s četvrtinom avokada, malo kokosove vode i šakom špinata. Avokado daje smoothieju bogatu, kremastu teksturu, a da pritom ne nadjača slatki, tropski okus manga.
Živahne ljetne salate
Pomiješajte razne vrste zelenog povrća za salatu sa narezanim avokadom, kockicama manga, tostiranim sjemenkama bundeve i laganim preljevom za salatu. Zdrave masti će vam pomoći da apsorbujete vitamin K rastvorljiv u mastima iz lisnatog povrća.
Egzotični tost
Zgnječite avokado na kriški tosta od cjelovitih žitarica, prekrijte tankim kriškama svježeg manga i pospite prstohvatom čilija u prahu i morskom soli za savršen slatko-slani doručak.